
Voorwaarden
- Enkel geldig voor nieuwe boekingen van groeps- en privéreizen met vertrek t/m maart 2024- Korting is niet geldig bij het afnemen van enkel het reisgedeelte
- Korting is niet geldig op onze zelf samenstellen reizen
- Korting is al in de prijs verwerkt






Flamingo’s, gnoes en palmbomen
Een adembenemende natuur, indrukwekkende safari's en prachtige stranden... Dat is Kenia! Op onze rondreis beleeft u het ultieme Out of Africa gevoel en overnacht u in kleinschalige lodges nabij de beroemde wildparken. Geniet van het prachtige plaatje met duizenden roze flamingo's in Lake Nakuru en ga op zoek naar de Big Five in Masai Mara. Na alle safari's laat u alles bezinken en komt u helemaal tot rust onder de palmbomen op het witte zandstrand van Mombasa.
"'Fantastische reis! Wij hebben genoten van de safari en mede dankzij onze top chauffeur hebben we alle dieren gespot die wij wilden zien. Vooral de overnachtingen in Fig Tree Camp waren een mooie ervaring. De nijlpaarden stonden letterlijk voor onze tent!'"
Van der Aar
01
Amsterdam - Nairobi

Ontvangst door uw chauffeur op de luchthaven
Overnachting in Nairobi
Vandaag gaat uw avontuur beginnen! U vliegt van Amsterdam naar Nairobi waar u wordt opgewacht door uw chauffeur die u naar uw hotel brengt. Vanavond op tijd naar bed, want morgen staat uw eerste safaridag al op de planning.
02
Nairobi - Lake Nakuru Nationaal Park (ca. 137 km)

Middagsafari in Lake Nakuru Nationaal Park
Overnachting Lake Nakuru Nationaal Park
Vandaag gaat uw vakantie écht beginnen! Na het ontbijt rijdt u via de Rift Valley naar Lake Nakuru Nationaal Park, een prachtige route vol heuvels, meren en valleien. Het Lake Nakuru Nationaal Park ligt rondom een gigantisch meer waar u in het juiste seizoen duizenden roze flamingo's bij elkaar ziet komen. Ook vogelliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen, want het meer is het leefgebied van meer dan 400 soorten vogels. Na de lunch maakt u een gamedrive rondom het meer. Hou uw camera in de aanslag want met geluk spot u hier de zwarte neushoorn! ’s Avonds overnacht u in een lodge in het park, vanwaar u een prachtig uitzicht heeft op het meer.
03
Lake Nakuru Nationaal Park - Masai Mara Nationaal Park (ca. 238 km)

Overnachting in Masai Mara Nationaal Park
Een opwindende dag vandaag. U reist verder naar het bekendste wildpark van Afrika; Masai Mara Nationaal Park. Dit park staat bekend om de jaarlijkse gnoe-migratie; Een waar spektakel waarbij kuddes van duizenden dieren van Serengeti Nationaal Park in Tanzania naar Masai Mara Nationaal Park in Kenia trekken. In de middag arriveert u bij uw lodge en gaat u na de lunch op gamedrive op zoek naar de Big Five. We overnachten hier de aankomende twee nachten in een lodge in het park.
04
Masai Mara Nationaal Park

Late namiddagsafari
Tweede overnachting Masai Mara Nationaal Park
’s Ochtends vroeg wordt u gewekt met koffie om al voor het ontbijt een gamedrive te maken. Het wild wordt dan wakker en zal op zoek gaan naar water, waardoor de wilde dieren beter te zien zijn. Een geweldige ervaring. Daarna kunt u lekker ontbijten en genieten aan het zwembad. In de namiddag maakt u nog een gamedrive om zo op zoek te gaan naar de dieren die u nog niet gezien heeft.
05
Masai Mara Nationaal Park - Nairobi - Diani Beach (Mombasa) (ca. 292 km)

Vlucht naar Mombasa
Eerste overnachting Mombasa
Na het ontbijt rijdt u door de Masai Mara terug naar de luchthaven van Nairobi. Vanaf hier vliegt u aan het einde van de middag naar Mombasa, waar een chauffeur op u staat te wachten om u naar uw hotel aan de zuidkust te brengen. De komende dagen heeft u de tijd om heerlijk door te brengen op het strand van Mombasa en uit te rusten van de indrukken die u heeft op gedaan tijdens de safari's.
06
Diani Beach (Mombasa)

Overnachtingen in Mombasa
Mombasa ligt in het uiterste zuidoosten van Kenia, aan de Indische Oceaan. Het is qua grootte de tweede stad van Kenia en een belangrijke havenstad aangezien het de enige internationale haven is van het land. De komende dag kunt u genieten in het luxe resort waar u zult verblijven en de stad Mombasa beter leren kennen.
07
Diani Beach (Mombasa)

Zon, zee, strand en rust
Overnachting in Diani Beach
Uitgestrekte witte zandstranden, kraakhelder water en ultieme rust. Welkom in Diani Beach. Vandaag heeft u de mogelijkheid om de gehele dag naar eigen wil in te vullen. Geniet van de faciliteiten die het hotel te bieden hebben en kom helemaal tot rust of ontdek de stad en bezoek bekende bezienswaardigheden in het centrum van Mombasa. U bepaald!
08
Diani Beach (Mombasa)

Struin over de lokale markt
Overnachting in Diani Beach
Goedemorgen! Heeft u lekker geslapen? Ook vandaag mag u volledig naar eigen wil invullen. Hoe fijn is dat?! Geen idee wat u wilt doen? Een echte aanrader is het ontdekken van de bijzondere onderwaterwereld. Heeft u meer zin om u onder de mensen te begeven? Dan is een bezoekje aan de lokale markt iets voor u! Misschien vindt u hier wel een leuk lokaal souvenirtje. Veel plezier!
09
Diani Beach (Mombasa) - Nairobi - Amsterdam

Vliegen naar Amsterdam (via Nairobi)
Helaas is er een einde gekomen aan uw vakantie in Kenia. U wordt opgehaald in uw hotel om naar de luchthaven te rijden. Vanaf hier vliegt u, via Nairobi, terug naar Amsterdam.
10
Amsterdam

Einde van een prachtige en indrukwekkende reis vol met safari en strand!
Let op:
Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken.




Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.



Inclusief












Exclusief








Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Dagprogramma
01
Amsterdam - Nairobi

Ontvangst door uw chauffeur op de luchthaven
Overnachting in Nairobi
Vandaag gaat uw avontuur beginnen! U vliegt van Amsterdam naar Nairobi waar u wordt opgewacht door uw chauffeur die u naar uw hotel brengt. Vanavond op tijd naar bed, want morgen staat uw eerste safaridag al op de planning.
Goed om te weten
Wanneer u met Emirates vliegt, zult u pas de volgende ochtend in Nairobi aankomen. Uiteraard houden we hier met uw programma rekening mee. Ook bieden wij vluchten aan vanaf Brussel. Bij het tabblad 'Data & prijzen' kunt u aangeven vanaf waar u zou willen vliegen.
02
Nairobi - Lake Nakuru Nationaal Park (ca. 137 km)

Middagsafari in Lake Nakuru Nationaal Park
Overnachting Lake Nakuru Nationaal Park
Vandaag gaat uw vakantie écht beginnen! Na het ontbijt rijdt u via de Rift Valley naar Lake Nakuru Nationaal Park, een prachtige route vol heuvels, meren en valleien. Het Lake Nakuru Nationaal Park ligt rondom een gigantisch meer waar u in het juiste seizoen duizenden roze flamingo's bij elkaar ziet komen. Ook vogelliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen, want het meer is het leefgebied van meer dan 400 soorten vogels. Na de lunch maakt u een gamedrive rondom het meer. Hou uw camera in de aanslag want met geluk spot u hier de zwarte neushoorn! ’s Avonds overnacht u in een lodge in het park, vanwaar u een prachtig uitzicht heeft op het meer.
03
Lake Nakuru Nationaal Park - Masai Mara Nationaal Park (ca. 238 km)

Overnachting in Masai Mara Nationaal Park
Een opwindende dag vandaag. U reist verder naar het bekendste wildpark van Afrika; Masai Mara Nationaal Park. Dit park staat bekend om de jaarlijkse gnoe-migratie; Een waar spektakel waarbij kuddes van duizenden dieren van Serengeti Nationaal Park in Tanzania naar Masai Mara Nationaal Park in Kenia trekken. In de middag arriveert u bij uw lodge en gaat u na de lunch op gamedrive op zoek naar de Big Five. We overnachten hier de aankomende twee nachten in een lodge in het park.
04
Masai Mara Nationaal Park

Late namiddagsafari
Tweede overnachting Masai Mara Nationaal Park
’s Ochtends vroeg wordt u gewekt met koffie om al voor het ontbijt een gamedrive te maken. Het wild wordt dan wakker en zal op zoek gaan naar water, waardoor de wilde dieren beter te zien zijn. Een geweldige ervaring. Daarna kunt u lekker ontbijten en genieten aan het zwembad. In de namiddag maakt u nog een gamedrive om zo op zoek te gaan naar de dieren die u nog niet gezien heeft.
Weetje
In de maanden juli t/m september vindt hier ook de bekende migratie plaats. Ruim honderdduizend dieren trekken in deze periode van de Serengeti naar de Masai Mara; een indrukwekkende gebeurtenis. Uiteraard moet u wel geluk hebben om hier getuige van te zijn omdat het niet precies vaststaat wanneer het echt plaatsvindt!
05
Masai Mara Nationaal Park - Nairobi - Diani Beach (Mombasa) (ca. 292 km)

Vlucht naar Mombasa
Eerste overnachting Mombasa
Na het ontbijt rijdt u door de Masai Mara terug naar de luchthaven van Nairobi. Vanaf hier vliegt u aan het einde van de middag naar Mombasa, waar een chauffeur op u staat te wachten om u naar uw hotel aan de zuidkust te brengen. De komende dagen heeft u de tijd om heerlijk door te brengen op het strand van Mombasa en uit te rusten van de indrukken die u heeft op gedaan tijdens de safari's.
06
Diani Beach (Mombasa)

Overnachtingen in Mombasa
Mombasa ligt in het uiterste zuidoosten van Kenia, aan de Indische Oceaan. Het is qua grootte de tweede stad van Kenia en een belangrijke havenstad aangezien het de enige internationale haven is van het land. De komende dag kunt u genieten in het luxe resort waar u zult verblijven en de stad Mombasa beter leren kennen.
Goed om te weten
U kunt uw strandverblijf in Mombasa per dag verlengen of u kunt een ander hotel kiezen voor meer luxe en comfort. Onder ‘verlengen/vervangen’ kunt de mogelijkheden bekijken.
07
Diani Beach (Mombasa)

Zon, zee, strand en rust
Overnachting in Diani Beach
Uitgestrekte witte zandstranden, kraakhelder water en ultieme rust. Welkom in Diani Beach. Vandaag heeft u de mogelijkheid om de gehele dag naar eigen wil in te vullen. Geniet van de faciliteiten die het hotel te bieden hebben en kom helemaal tot rust of ontdek de stad en bezoek bekende bezienswaardigheden in het centrum van Mombasa. U bepaald!
08
Diani Beach (Mombasa)

Struin over de lokale markt
Overnachting in Diani Beach
Goedemorgen! Heeft u lekker geslapen? Ook vandaag mag u volledig naar eigen wil invullen. Hoe fijn is dat?! Geen idee wat u wilt doen? Een echte aanrader is het ontdekken van de bijzondere onderwaterwereld. Heeft u meer zin om u onder de mensen te begeven? Dan is een bezoekje aan de lokale markt iets voor u! Misschien vindt u hier wel een leuk lokaal souvenirtje. Veel plezier!
Let op:
Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken.
Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Diverse vormen van vervoer
Tijdens deze rondreis reist u met verschillende (lokale) vervoersmiddelen. Al deze vormen van reizen dragen bij tot een zeer afwisselende reis. Uiteraard hebben wij alles al voor u gereserveerd en hoeft u nergens naar om te kijken. Samen met onze agent zorgen wij voor een onbezorgde vakantie.
Vervoersopties ter plaatse
Middenklasse én Superiorklasse
Hieronder ziet u een selectie van de hotels die wij tijdens deze privéreis gebruiken. Deze reis kan zowel in goede Middenklasse als Superiorklasse hotels worden geboekt. Bij de naam van het hotel wordt de categorie vermeld, zodat u inzicht krijgt in wat voor soort hotels u tijdens uw rondreis kunt verwachten. De hotels die wij publiceren zijn voorbeeldhotels. Dit betekent dat het soms kan voorkomen dat u in andere hotels verblijft. Uiteraard zijn deze hotels van gelijkwaardige kwaliteit. De hotels worden regelmatig door ons bezocht en gecontroleerd op service en kwaliteit.







De kamers zijn in dezelfde stijl ingericht en hebben een traditioneel Pili Pili bed, airco, telefoon, TV met DVD-speler, minibar, kluisje, koffie- en theefaciliteiten, balkon of terras met zitje en een badkamer met douche en haardroger.

De ruime kamersvan het Pinewood Beach Resort hebben uitzicht op de tuin of de zee. Er is een minibar aanwezig, koffie- en theefaciliteiten en airconditioning. Het hotel heeft een bistro, snackbar en een restaurant. Aan het zwembad of in de strandbar kunt u heerlijke drankjes en cocktails bestellen. WiFi is beschikbaar in de openbare ruimtes.Het kleinschalige Pinewood Beach Resort & Spa ligt direct aan het mooie zandstrand van Mombasa op 40 km van Mombasa. Galu Beach wordt beschouwd als een van de mooiste stranden van de zuidkust van Kenia. Het resort heeft een heerlijk zwembad met bar, strandbar en maar liefst 4 restaurants waaronder Jahazi Bistro en de Tamu Snack Grill nabij het strand. Tevens kunt genieten van een fitness, een behandeling boeken in de mooie spa of tegen betaling gebruik maken van de tennisbaan en watersporten bij Aqualand watersportcentrum.Pinewood Beach Resort & Spa heeft slechts 54 kamers, waarvan 36 deluxe kamers met tuinzicht, welke allemaal voorzien zijn van airco, koffie- en theefaciliteiten, minibar, telefoon, badkamer met douche en balkon met zitje. De kamers liggen allemaal op de eerste etage.
- Beoordelingen (3)
Praktische info
Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Een reis boeken bij NRV
+Wat betekent 'op aanvraag' bij een reis(datum)?
Onze privéreizen en zelf samenstel reizen zijn 'reizen op aanvraag'. Dit betekent dat wij uw reis bij onze lokale partner dienen te plaatsen om de beschikbaarheid van de door u gewenste reis of reisonderdelen na te kijken. Indien wij uw reservering op de door u aangegeven manier kunnen bevestigen, wordt uw boeking omgezet in een definitieve boeking. In het geval uw aanvraag niet bevestigd kan worden, zullen wij contact met u opnemen om eventuele alternatieven te bespreken. In de regel krijgt u binnen 1 werkdag bericht over uw aanvraag. Wanneer u uw reservering reeds bij ons geplaatst heeft, maar de aanvraag intrekt voordat de gehele boeking akkoord is, is NRV genoodzaakt € 50,- administratiekosten in rekening te brengen. Indien wij de door u geboekte reis niet conform boeking kunnen aanbieden, mag u uiteraard kosteloos van uw boeking afzien.
+Hoe werkt het met de fooien?
Mensen die in het toerisme werkzaam zijn, zijn vaak in grote mate afhankelijk van fooien van reizigers. Wij raden u dan ook aan om gul hiermee om te gaan.
Maakt u een privérondreis of heeft u uw reis zelf samengesteld dan kunt u ter plaatse ervoor kiezen om zelf de fooien te beheren en naar eigen inzicht te geven of om dit door uw gids te laten doen, indien u begeleid wordt. Onze lokale vertegenwoordiging geeft u graag richtlijnen zodat u op de hoogte bent van wat ter plaatse gebruikelijk is.
+Op welke wijze moet ik de reissom betalen?
De reissom kunt u onder vermelding van uw klant- en factuurnummer overmaken op de rekening van NRV. U kunt een digitale transactie doen of het openstaande bedrag overmaken via een overschrijvingskaart.
Bankgegevens van NRV:
ING 2183287
Vanuit het buitenland:
IBAN (International Bank Account Number): NL49INGB0002183287
BIC (Bank Identifier Code): INGBNL2A
ABN Amro 515107239
Vanuit het buitenland:
IBAN (International Bank Account Number): NL37ABNA0515107239
BIC (Bank Identifier Code): ABNANL2A
+Mijn kinderen gaan mee op reis. Ontvangen zij kinderkorting?
Of er kinderkorting voor uw reis van toepassing is, hangt af van de door u gewenste reis.
Bij privéreizen ontvangen kinderen van 2 t/m 11 jaar doorgaans € 115,- korting op de intercontinentale vlucht en kan ook vaak een korting worden gegeven op het reisgedeelte. Kijkt u bij de 'Extra Informatie' op het tabblad 'Inbegrepen' wat voor uw situatie van toepassing is.
Kinderkortingen worden handmatig door NRV verwerkt, nadat de boeking is ingestuurd. Zodra alle kortingen zijn verwerkt, zullen we een nieuw overzicht naar u sturen.
+Ik heb een speciale wens. Wordt deze ter plaatse gehonoreerd?
Of een speciale wens ter plaatse wordt gehonoreerd, kunnen wij helaas niet aan u garanderen. Dit hangt namelijk af van de beschikbaarheid en bereidwilligheid van het hotel waar u verblijft. Indien u bij boeking uw speciale wens aan ons doorgeeft, zorgen wij ervoor dat deze als preferentie in uw boeking wordt opgenomen zodat onze agent en de hotelier hiervan op de hoogte zijn. Indien mogelijk, houden zij hiermee rekening.
Heeft u speciale dieetwensen of dient u op doktersadvies speciale medicijnen mee te nemen op vakantie, brengt u ons hiervan dan op de hoogte zodat wij de luchtvaartmaatschappij hierover kunnen informeren.
+Kan ik mijn reis verlengen?
Onze reizen kunt u in de meeste gevallen verlengen. Onder het tabblad 'Data en Prijzen' kunt u de mogelijkheden tot verlenging van de door u gewenste reis inzien.
Informatie omtrent uw reis
Belangrijke informatie
Belangrijke documenten
+Op welke wijze ontvangen wij onze boekingsbevestiging en andere belangrijke informatie?
Uw boekingsbevestiging annex factuur zult u per e-mail van ons ontvangen, net als de reisbescheiden en overige belangrijke informatie.
+Reizen met kinderen
Het is mogelijk dat de autoriteiten van de bestemming die u bezoekt nadere vereisten stellen in geval ouders met minderjarige kinderen reizen. Dit kan ook het geval zijn wanneer één ouder met een kind reist. Ook in dit geval bent u er zelf voor verantwoordelijk dat u in het bezit bent van de juiste documenten om te kunnen reizen. NRV kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Alleenreizende ouders en ouders met een andere achternaam dan hun minderjarige kind (= t/m 17 jaar) moeten bij reizen buiten het Schengen-gebied aan kunnen tonen dat zij het ouderlijk gezag hebben over het meereizende kind én toestemming hebben van de andere ouder om met hun kind naar het buitenland te reizen. Om problemen aan de grens te voorkomen adviseren de Rijksoverheid en de Koninklijke Marechaussee om de volgende documenten mee te nemen:
▪ Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland (verkrijgbaar in het Engels)
▪ Kopie paspoort van toestemming gevende (niet meereizende) ouder(s)
▪ Recent uittreksel gezagsregister
▪ Recent uittreksel BRP van het kind
En eventueel:
▪ Uitspraak van de rechter over gezag en omgang;
▪ Het ouderschapsplan;
▪ Geboorteakte van het kind.
Ook andere personen die met een minderjarig kind reizen (bijvoorbeeld grootouders) moeten over bepaalde documenten beschikken. Wij adviseren u tijdig de juiste documenten aan te vragen. Voor uitgebreidere informatie kunt u terecht op de website van de Rijksoverheid en Koninklijke Marechaussee . Reizigers met de Belgische nationaliteit verwijzen wij graag naar Buitenlandse Zaken.
+Aan welke vereisten dient mijn paspoort te voldoen?
U bent zelf verantwoordelijk voor een geldig paspoort en de vereiste reisdocumenten, zoals een visum (indien van toepassing). Voor de meeste bestemmingen dient uw paspoort bij thuiskomst nog zes maanden geldig te zijn. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de land-/ reisinformatie op NRV.nl. Tevens kunt u de ambassade/ het consulaat raadplegen om u te laten informeren over de specifieke vereisten.
+Heb ik voor mijn bestemming een visum nodig?
Voor reizen naar vele landen is een visum verplicht. Bij de landeninformatie van het betreffende land kunt u hier meer informatie over vinden. Voor bepaalde landen dient u dit visum reeds in Nederland aan te vragen. NRV biedt u de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief het visum aan te vragen via het CIBT. Klik hier voor meer informatie.
Uiteraard kunt u ook zelf het visum regelen. Indien u zelf uw visum aanvraagt, kunt u contact opnemen met de betreffende ambassade of het consulaat.
Voor welke vorm van visumaanvraag u ook kiest, u bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van een visum. NRV is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die voortvloeien uit het feit dat u niet in het bezit bent van een correct visum.
+Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Uw reisbescheiden ontvangt u ongeveer tien tot zeven dagen voor vertrek. De reisbescheiden bevat belangrijke informatie zoals uw e-tickets, de contactgegevens van NRV en onze lokale partner, de hotellijst en de vouchers. Uw reisbescheiden ontvangt u per e-mail.
+Wat zijn e-tickets?
Een e-ticket is een elektronisch ticket. Uw e-ticket is het bewijs van uw geboekte vlucht en zult u per e-mail bij de reisbescheiden ontvangen.
Voorbereiding op uw reis
+Waar vind ik informatie over mijn reis?
Op onze website treft u heel veel informatie over onze reizen en reisonderdelen aan. Wanneer u op de door u gewenste reis of het door u gewenste reisonderdeel klikt, zult u een uitgebreide beschrijving van het programma/ reisonderdeel aantreffen, een overzicht van de onderdelen die inbegrepen zijn, extra informatie behorende bij de reis/ het reisonderdeel, eventuele extra opties, zoals upgrades en verlengingen, en ervaringen van NRV reizigers die u voor zijn gegaan. Tevens treft u bij onze reizen een overzicht van de voorbeeldhotels aan en de optionele excursiemogelijkheden ter plaatse.
+Moet ik nog speciale gezondheidsmaatregelen treffen?
Uiteraard is het van groot belang dat u zich goed voorbereidt wanneer u een verre reis gaat maken. Voor de voorbereiding van uw reis kunt u onder andere onze website raadplegen. Onder de land-/ reisinformatie staat altijd een kopje 'Gezondheid & Vaccinaties' opgenomen om u zo goed mogelijk te kunnen informeren.
Wij adviseren u altijd een deskundige te raadplegen wat betreft de benodigde vaccinaties. Dit kan bij de GGD, uw huisarts of bijvoorbeeld via thuisvaccinatie.nl.
Bij het maken van een verre reis is het aan te raden middelen tegen uitdroging, reisziekte, diarree of verstopping mee te nemen in uw toilettas. Dergelijke artikelen vindt u bijvoorbeeld op veiligopreiswinkel.nl.
Let u altijd op de kwaliteit van het drinkwater. Het verdient aanbeveling steeds gezuiverd water in flessen te kopen.
+Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?
Of u online kunt inchecken voor uw vlucht hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het inmiddels vanaf 24 uur voor vertrek mogelijk om online in te checken zodat u op de luchthaven alleen nog maar uw bagage hoeft af te geven. Helaas is het voor groepsreizen niet altijd mogelijk om online in te checken.
Check hier of uw luchtvaartmaatschappij erbij zit.
+Wanneer dien ik aanwezig te zijn op de luchthaven?
Wij adviseren u om minimaal 2,5 uur voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn. Houd u rekening met drukte op de wegen en op het spoor richting Schiphol. Houd u er tevens rekening mee dat u na de check-in nog de paspoort- en veiligheidsformaliteiten dient te doorlopen en dat de afstand van de check-in balie naar uw gate groot kan zijn, wat ook de nodige tijd in beslag kan nemen.
Tijdens uw reis
+Word ik bij aankomst op Schiphol verwelkomd?
NRV heeft geen balie op Schiphol. U zult dan ook niet op Schiphol voorafgaand aan uw vlucht door één van onze medewerkers worden verwelkomd. Uw e-tickets heeft u reeds per e-mail ontvangen zodat u zelf kunt bepalen hoelang van te voren u op Schiphol wenst te arriveren. Wij raden u overigens wel aan om tijdig aanwezig te zijn op Schiphol om zodoende eventuele risico's uit te sluiten.
+De reis verloopt niet zoals verwacht. Wat moet ik nu doen?
Ondanks onze inspanningen om uw reis helemaal naar tevredenheid uit te voeren, kan het voorkomen dat tijdens uw reis iets niet naar wens is. Mocht dit het geval zijn dan vragen wij u dit reeds op de bestemming kenbaar te maken bij uw reisleiding of onze lokale partner, zodat met uw persoonlijke wensen rekening kan worden gehouden en uw reis alsnog naar tevredenheid kan plaatsvinden. Mocht het ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost dan verzoeken wij u contact op te nemen met ons zodat wij in de mogelijkheid worden gesteld uw klachten op te lossen; achteraf is dit immers veelal niet meer mogelijk. Mocht u na afloop van uw reis bepaalde zaken onder onze aandacht willen brengen, dan kunt u dit schriftelijk doen. Klik hier voor het
Contactformulier Afdeling Kwaliteitszorg. Onze Afdeling Kwaliteitszorg zal vervolgens contact met u opnemen.
+Word ik bij aankomst op de bestemming verwelkomd?
Of u bij aankomst op de bestemming zal worden verwelkomd door onze plaatselijke vertegenwoordiger hangt af van de reis/ het reisonderdeel dat u bij ons heeft geboekt. Indien u bij aankomst zal worden verwelkomd, staat dit expliciet in de beschrijving van uw reis opgenomen.
+Waar kan ik ter plaatse terecht in geval van vragen?
In geval van vragen kunt u ter plaatse terecht bij uw chauffeur of gids. Wanneer deze uw vragen niet kunnen beantwoorden of wanneer u niet door reisleiding wordt begeleid, adviseren wij u contact op te nemen met ons lokale agentschap. De contactnummers van onze contactpersoon ter plaatse staat altijd aangegeven in uw reisbescheiden. Mocht uw vraag niet afdoende zijn beantwoord dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met NRV. Houd u rekening met het tijdsverschil. Alleen in geval van nood zijn wij 24 uur per dag (telefonisch) bereikbaar.
Na afloop van uw reis
+Waarom wordt na afloop van de reis een enquête toegestuurd?
Na afloop van de reis vragen wij u een enquête in te vullen waarin u uw bevindingen over uw reis kenbaar kunt maken. Op deze manier kunnen wij onze kwaliteitsnormen handhaven en deze aan u als reiziger garanderen. De enquêtes zullen intern door ons worden verwerkt en indien nodig dan wel wenselijk, zullen aanpassingen worden gemaakt om de uitvoering van de reis te bevorderen.
+Hoe kan ik mijn reiservaringen kenbaar maken?
Uw bevindingen kunt u op verschillende manieren aan ons kenbaar maken. Zo ontvangt u a afloop van uw reis een enquête waarin u uw bevindingen kunt weergeven, kunt u een kort verslag maken van bijvoorbeeld de accommodaties waarin u bent verbleven en de excursies die u heeft gedaan. Voorts kunt u een uitgebreid reisverslag maken die wij vervolgens bij de betreffende reis op onze website plaatsen: toekomstige reizigers kunnen dan alvast een voorproefje krijgen op hetgeen hen te wachten staat.
Mocht u reiservaringen willen delen waarop u graag een reactie wilt ontvangen dan kunt u dit opnemen met onze Afdeling Kwaliteitszorg. Klik hier voor het formulier om uw bevindingen kenbaar te maken
+Ik heb een klacht over mijn reis. Waar moet ik deze indienen?
Wanneer u een klacht heeft over uw reis dan vragen wij u dit reeds op de bestemming kenbaar te maken bij uw reisleiding of onze lokale partner, zodat met uw persoonlijke wensen rekening kan worden gehouden en uw reis alsnog naar tevredenheid kan plaatsvinden. Mocht het ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost dan verzoeken wij u contact op te nemen met NRV in Nederland zodat wij in de mogelijkheid worden gesteld uw klachten op te lossen; achteraf is dit immers veelal niet meer mogelijk. Mocht u na afloop van uw reis bepaalde zaken onder onze aandacht willen brengen, dan kunt u dit schriftelijk doen. Klik hier voor het
Contactformulier Afdeling Kwaliteitszorg. Onze Afdeling Kwaliteitszorg zal vervolgens contact met u opnemen.
Een reis boeken bij NRV
Algemeen
+Wie is NRV?
NRV biedt een zeer uitgebreid aanbod van groeps- en privéreizen en zelf samenstel reizen naar bestemmingen in Afrika, Azië, Europa, Midden-Oosten en Noord-, Midden- en Zuid-Amerika.
Reizen met NRV betekent comfortabel op vakantie gaan. Onze rondreizen hebben wij met zorg samengesteld en bevatten een evenwichtige mix tussen cultuur en natuur. Uiteraard laten wij u tijdens uw reis kennismaken met de hoogtepunten van de bestemming, verblijft u in sfeervolle drie- en viersterrenhotels, zullen wij er tijdens uw vakantie voor zorgen dat het u aan niets zal ontbreken en proberen we altijd een ‘local touch’ aan uw reis te geven, zodat u ook écht kennismaakt met de bestemming!
Niet alleen tijdens de reis, maar ook voorafgaand aan de reis en na afloop mag u veel service van ons verwachten. Zo vinden wij het onder andere belangrijk dat u goed geïnformeerd zal worden. U treft dan ook heel veel informatie op onze website: niet alleen over onze reizen, maar ook over de bestemming zelf, de hoogtepunten die u eigenlijk niet mag missen en allerhande zaken om u zo goed mogelijk voor te bereiden op uw verre reis. Ons contactcenter staat tijdens werkdagen en op zaterdag voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden, zowel per e-mail als telefonisch. En wilt u alvast in de stemming komen voor uw reis, meer weten over een bepaalde bestemming of nader kennismaken met NRV? Kom dan naar het NRV Reiscafé om één van onze sfeervolle en informatieve shows bij te wonen. Een goede voorbereiding en uniek in Nederland!
+Wat voor soort reizen biedt NRV?
NRV biedt reizen naar Afrika, Azië, Europa, Midden-Oosten en Noord-, Midden- en Zuid-Amerika. Wij bieden zowel groepsreizen als privéreizen en zelf samenstel reizen aan.
+Wat is het NRV Reiscafé?
Het NRV Reiscafé is het eigen reistheater van NRV waar u van harte welkom bent voor het bijwonen van één van onze shows. Onder het genot van een drankje ontvangt u veel informatie over de door u gewenste bestemming, ziet u twee prachtige reisreportages en bestaat uiteraard voldoende de mogelijkheid om uw vragen te stellen.
Klik hier voor meer informatie over het NRV Reiscafé of voor het reserveren van uw plaatsen.
+Is NRV aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds?
Bij NRV kunt u met een gerust hart uw vakantie boeken. Wij zijn namelijk aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds, instanties die u als reiziger de meeste zekerheid geven.
Klik hier voor de Reisvoorwaarden en overige belangrijke informatie.
+Op welke manier kom ik in contact met NRV?
Wilt u contact opnemen met NRV? Klik hier om via het contactformulier uw vragen en/ of opmerkingen over ons reisaanbod, uw reservering of bijvoorbeeld onze website te stellen. Onze e-mails worden in de regel binnen 24 uur beantwoord.
Liever telefonisch contact? Van maandag tot en met vrijdag zijn wij van 9:00 uur tot 17:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 tot 16:00 uur telefonisch bereikbaar op nummer 070-3076700. Wij beantwoorden graag uw vragen!
+Wat zijn de betalingscondities van NRV?
NRV hanteert de betalingsvoorwaarden van de ANVR Reisvoorwaarden. Dit betekent dat u bij boeking een aanbetaling dient te voldoen van 20% van de reissom. Het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek door ons ontvangen te zijn.
Wanneer u gebruik maakt van een aanbieding kan het zijn dat wordt afgeweken van bovenstaande betalingsvoorwaarden. Dit staat altijd bij de betreffende aanbieding/ reis vermeld.
Website
+Wat is 'Mijn NRV'?
‘Mijn NRV’ is uw persoonlijke domein op NRV.nl waarmee u onder andere toegang heeft tot uw adresgegevens, boekingsgegevens en reisbescheiden. Verder kunt u binnen ‘Mijn NRV’ uw Reispuntensaldo raadplegen, foto's uploaden en bijvoorbeeld reisschema's maken.
Hoewel wij bij het weergeven van ‘Mijn NRV’ de grootste zorgvuldigheid betrachten, is het mogelijk dat er onvolkomenheden genoteerd staan. Voor deze en andere onvolkomenheden kan NRV niet aansprakelijk worden gesteld. Er kunnen dan ook geen rechten worden ontleend aan de inhoud van uw persoonlijke domein.
+Hoe vraag ik mijn wachtwoord voor Mijn NRV (opnieuw) aan?
Uw wachtwoord voor ‘Mijn NRV’ kunt u heel eenvoudig aanvragen.
+U bent nog niet als NRV klant geregistreerd:
Klikt u dan op 'Mijn NRV' en vervolgens op 'Ik wil me registreren als nieuwe klant'. U dient dan uw persoonlijke gegevens in te voeren en ontvangt nadat u de registratie voltooid heeft, een e-mail op het opgegeven e-mailadres. Hierin staat uw wachtwoord aangegeven en kunt u voortaan inloggen op onze website.
+Heeft u al een registratie op Mijn NRV, maar bent u uw wachtwoord vergeten?
Dan kunt u op 'Wachtwoord vergeten' klikken en dient u uw e-mailadres en verificatiecode in te voeren. U ontvangt dan een e-mail met uw wachtwoord waarmee u weer kunt inloggen op ‘Mijn NRV’.
+Kan ik mijn wachtwoord voor Mijn NRV wijzigen?
Uw wachtwoord van ‘Mijn NRV’ wijzigen, gaat heel eenvoudig. Log in met uw e-mailadres en het bestaande wachtwoord. U komt vervolgens in 'Mijn Gegevens'. Door op 'Wachtwoord wijzigen' te klikken, kunt u uw bestaande wachtwoord aanpassen naar een door u gewenst wachtwoord.
+Hoe word ik lid van de nieuwsbrief?
Op onze website kunt u zich heel eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief. Registreer uw gegevens en u bent direct geabonneerd op onze nieuwsbrief waarmee u periodiek op de hoogte zult worden gehouden van onze speciale acties, mooie aanbiedingen en overig reisnieuws.
Reisroute per dag
01Amsterdam - Nairobi
02Nairobi - Lake Nakuru Nationaal Park
03Lake Nakuru Nationaal Park - Masai Mara Nationaal Park
04Masai Mara Nationaal Park
05Masai Mara Nationaal Park - Nairobi - Diani Beach (Mombasa)
06Diani Beach (Mombasa)
07Diani Beach (Mombasa)
08Diani Beach (Mombasa)
09Diani Beach (Mombasa) - Nairobi - Amsterdam
10Amsterdam