alg4.jpg
alg3.jpg
alg2.jpg
alg1.jpg

Reisvoorwaarden

Algemeen

ANVR
NRV (KvK 27289736) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De reizen op onze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.

Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reisvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier dient u aan te vinken dat u kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de toepasselijke ANVR-Reisvoorwaarden, de Reisvoorwaarden van NRV en overige informatie.
SGR
NRV (KvK nr. 27289736) is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen daarom onder de garantie van SGR. Deze SGR Garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Calamiteitenfonds
NRV is aangesloten bij de Stichting garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (Een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van Calamiteitenfonds Reizen
. Binnen de grenzen van de een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- De noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Per boeking betaalt u voor de garantie van het Calamiteitenfonds een bijdrage van € 2,50. Voor de volledige garantieregeling verwijzen wij u naar de website van het Calamiteitenfonds.
Dit fonds is niet van toepassing voor reizigers die niet in Nederland wonen en zelf hun vlucht hebben geboekt.
Duurzaam Toerisme
Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur, zodat ook aan volgende generaties aantrekkelijke bestemmingen kunnen worden aangeboden.

De ANVR-reisbranche voelt zich hierbij betrokken en zet zich in voor Duurzaam Toeristisch Ondernemen (DTO). Zo voldoet ons bedrijf aan de ANVR-DTO verplichting, waarbij de reisonderneming o.a. een daartoe opgeleide coördinator heeft aangesteld die met goed gevolg een examen heeft afgelegd. Ook hebben wij een beleidsverklaring en een programma met praktische maatregelen opgesteld, waarin staat beschreven hoe wij nu en in de toekomst met de zorg voor het milieu omgaan.

U kunt onze beleidsverklaring en programma m.b.t. duurzaam toeristisch ondernemen nalezen op onze website. Maar duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij een onmisbare schakel. Ook u kunt als reiziger een steentje bijdragen aan duurzaam reizen tijdens uw vakantie.
ECPAT
Wij steunen actief de ANVR en ECPAT-NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen u uit om met ons alert te zijn op misbruik van kinderen.
Verzekeren
Wij vinden het belangrijk dat u goed verzekerd op reis gaat. Sluit u daarom een reisverzekering (met werelddekking) af. Bovendien is een annuleringsverzekering van harte aan te raden en eigenlijk onmisbaar bij het maken van een verre reis. Natuurlijk kunt u hiervoor ook bij NRV terecht. In samenwerking met de Europeesche Verzekeringen, dé specialist in reis- en recreatieverzekeringen, bieden wij zowel kortlopende als langlopende verzekeringen aan.
Aanmelder/ Contactpersoon
De persoon die de reis boekt, wordt automatisch contactpersoon van NRV en is daarmee hoofdelijk aansprakelijk voor alle andere deelnemers die op de boeking staan vermeld. Indien een minderjarige reiziger zich aanmeldt, dient een schriftelijke toestemming van de ouder(s)/voogd aan ons te worden toegezonden.
Werkdagen/ openingstijden
NRV is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur en zaterdag van 09:00 uur tot 16:00 uur, uitgezonderd in Nederland erkende feestdagen.

In geval van nood is er altijd, 7 dagen per week en 24 uur per dag, een medewerker van NRV bereikbaar. Belt u hiervoor ons reguliere telefoonnummer 070-3076700.

24-uurs noodservice
In geval van nood is er altijd, 7 dagen per week en 24 uur per dag, een medewerker van NRV bereikbaar. Belt u hiervoor ons reguliere telefoonnummer 070-3076700.
Uitsluiting herroepingsrecht
Wij attenderen u erop dat u bij boeking een definitieve overeenkomst aangaat. U heeft, nadat u heeft geboekt, geen herroepingsrecht.

Prijzen

Reis op aanvraag
Onze privé rondreizen en door u zelf samengestelde reizen zijn 'reizen op aanvraag'. Wanneer u akkoord geeft op ons reisvoorstel, vragen wij de reis voor u aan. Indien u een reis op aanvraag boekt, is dit een definitieve boeking, tenzij wij de door u geboekte reis niet volgens boeking kunnen aanbieden. Zodra de boeking akkoord is, gelden de annuleringskosten zoals omschreven onder 'Opzegging door de reiziger (annulering)'. Wanneer een aanvraag wordt ingetrokken voordat de gehele boeking akkoord is, is NRV genoodzaakt € 50,- administratiekosten in rekening te brengen. Indien wij de door u geboekte reis niet conform boeking kunnen aanbieden, mag u uiteraard kosteloos van uw boeking afzien.
Reserveringskosten
De reserveringskosten voor onze reizen bedragen € 25,- per boeking. De kosten bij Zelf Samenstellen bedragen € 15,- per boeking.
Fluctuerende prijzen
NRV werkt met fluctuerende prijzen, wat betekent dat prijzen kunnen verschillen naargelang bezetting en tijdstip van boeking. Dit kan samenhangen met het verschijnen van een nieuwe brochure, een prijsactie/-aanbieding met een tijdelijke boekingsduur of een andere vluchtklasse. Helaas kan NRV geen restitutie verlenen aan klanten die voor of na de boekingsduur van een kortstondige prijsactie/-aanbieding hebben geboekt. Op NRV.nl vindt u alle (boekings)mogelijkheden en de meest actuele prijzen. NRV behoudt zich het recht om de prijzen van elke willekeurige reis of reiselement dagelijks op de website te wijzigen.
Zelf Samenstellen
Bij het zelf Samenstellen geldt een minimum verblijf van zeven overnachtingen.
Voorbehoud wijziging reissom
NRV behoudt zich het recht voor, conform de ANVR-Reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van NRV, de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde belastingen/heffingen of wisselkoersen hiertoe aanleiding geven.
Wijziging door de reiziger
Na totstandkoming van de overeenkomst kunt u om wijziging hiervan verzoeken. Hiervoor geldt de voorwaarde, dat u de gewijzigde reissom onder aftrek van de reeds betaalde gelden, voldoet. Bovendien zijn wijzigingskosten van € 27,- van toepassing.

Over het verzoek zal zo spoedig mogelijk worden beslist en tot 28 kalenderdagen voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht. Mocht een wijziging niet mogelijk zijn dan zal de oorspronkelijke overeenkomst worden gehandhaafd, tenzij u aangeeft te willen annuleren. De annuleringsbepalingen zoals omschreven onder 'Opzegging door de reiziger (annulering)' zijn dan van toepassing.

Wijziging van de vertrekdatum of vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-) annulering. In dat geval zijn geen wijzigingskosten verschuldigd.
Voorbehoud informatie brochure
De informatie over het programma en de prijzen in onze groepsreizenbrochure is met de meeste zorg samengesteld. Het kan echter voorkomen dat tussentijds wijzigingen zijn opgetreden in het programma van de reis en/of de reissom. Voor het meest actuele programma en de meest actuele prijs verwijzen wij u naar onze website. Onze website is leidend ten opzichte van de informatie die in de brochure is opgenomen.
Reclamecode Reisaanbiedingen
Conform de Reclamecode Reisaanbiedingen hanteert NRV correcte en duidelijke prijzen, inclusief de op het moment van publicatie bekend zijnde onvermijdbare kosten. Al onze reissommen zijn dan ook gepubliceerd inclusief vlieg- en ticketbelastingen als luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag en brandstofheffing.
Vluchttoeslagen
Bij alle luchtvaartmaatschappijen is de economy class in meerdere boekingsklassen onderverdeeld. Elke klasse is boekbaar tegen een ander tarief. Onze reissommen zijn gebaseerd op de voordeligste boekingsklasse binnen de economy class van de luchtvaartmaatschappij. In het algemeen geldt het principe van de goedkoopste prijs voor de eerstboekende. Dit verklaart dan ook mede waarom u soms meer of juist minder heeft betaald dan een medereiziger. Indien van toepassing, vermelden wij de vluchttoeslag voor een hogere boekingsklasse bij reservering.
Transfers
De kosten van transfers zoals gepubliceerd op onze website zijn gebaseerd op minimaal twee personen.

Betalingsvoorwaarden

Aanbetaling
Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 20% van de totale reissom te worden voldaan. Voor een aantal reizen gelden afwijkende betalings- en annuleringsvoorwaarden en wordt van voornoemd percentage afgeweken. Uiteraard wordt u hierover bij boeking op de hoogte gesteld.
Restantbetaling
Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de vertrekdag door NRV zijn ontvangen. U bent in verzuim als u niet tijdig betaalt.

Als u niet tijdig heeft betaald, ontvangt u een kosteloze betalingsherinnering, waarin u een termijn van veertien kalenderdagen wordt gegeven om de betaling alsnog te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. NRV heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de Annuleringsbepalingen zoals verderop in deze reisvoorwaarden geformuleerd van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.
Vertrek binnen zes weken
Indien de overeenkomst binnen zes weken voor de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom worden voldaan.
Rente en incassokosten
Wanneer u niet tijdig aan uw geldelijke verplichting heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Voorts bent u gehouden tot vergoeding van de gemaakte incassokosten. Deze bedragen maximaal 15% over reissommen tot € 2.500,-; 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende € 5.000,- met een minimum van €40,-.

Opzegging door de reiziger (annulering)

Standaard annuleringskosten
Indien de overeenkomst door de reiziger wordt opgezegd zal NRV u naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
Afwijkende annuleringskosten
Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Uiterlijk bij boeking zal aangegeven worden of in afwijking van bovenstaande annuleringskostenstaffel, op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn.
Deelannulering
Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een overeenkomst annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd.

NRV doet aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en voor dezelfde reis.

Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd.

Het totaalbedrag van annuleringskosten en gewijzigde reissommen zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers niet te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht.

Buiten kantooruren
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Reisdocumenten

Reisbescheiden
Uw reisbescheiden ontvangt u uiterlijk zeven dagen voor uw vertrek, op voorwaarde dat uw reissom in zijn geheel is voldaan. Uw reisbescheiden ontvangt u per e-mail en bevat belangrijke informatie, zoals uw e-tickets, de contactgegevens van NRV en onze lokale partner, de hotellijst en de vouchers.
Visum
Voor reizen naar vele landen is een visum verplicht. Bij de landeninformatie van het betreffende land kunt u hier meer informatie over vinden. Voor bepaalde landen dient u dit visum reeds in Nederland aan te vragen. NRV biedt u de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief het visum aan te vragen via het CIBT. Meer info.

Heeft u de Belgische nationaliteit dan kunt u uw visum via het CIBT België aanvragen.

Uiteraard kunt u ook zelf uw visum regelen. Indien u zelf uw visum aanvraagt, kunt u contact opnemen met de betreffende ambassade of het consulaat.

Ongeacht of u via het CIBT of zelf uw visum regelt: u bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van een visum. NRV is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die voortvloeien wanneer u niet in het bezit bent van een correct visum.
Paspoort
U bent zelf verantwoordelijk voor een geldig paspoort en de vereiste reisdocumenten. Op de meeste bestemmingen dient uw paspoort bij thuiskomst nog zes maanden geldig te zijn. Zie tevens de landeninformatie op NRV.nl.

Het paspoortnummer dat u invult tijdens de boeking, dient het nummer te zijn van het paspoort dat u tijdens uw reis gebruikt. Houdt u er tevens rekening mee dat vluchten met bepaalde binnenlandse luchtvaartmaatschappijen pas ingeboekt kunnen worden op het moment dat het juiste paspoortnummer bekend is bij NRV.
Nationaliteit
U dient zelf te informeren naar de exacte reisdocumenten die u nodig heeft indien u niet de Nederlandse nationaliteit bezit. Dit geldt tevens voor de landen waar een tussenlanding wordt gemaakt.
Reizen via de VS
Met ingang van 12 januari 2009 bent u verplicht elektronische reistoestemming te verkrijgen via het Elektronisch Systeem voor Reistoestemming ESTA, voordat u aan boord kunt gaan van een vliegtuig of schip naar de VS. Voor een online aanvraag kunt u naar de website van ESTA gaan. De vragen die worden gesteld, zijn vergelijkbaar met die op het huidige aankomst/vertrekformulier I-94, dat momenteel voor aankomst in de V.S. moet worden ingevuld.

Wij raden u aan de aanvraag tijdig in te dienen (tenminste 3 dagen vóór vertrek) en adviseren u een afdruk van de ESTA-autorisatie mee te nemen ten behoeve van de check-in. ESTA geeft in de meeste gevallen onmiddellijk autorisatie nadat u de gevraagde informatie heb ingevuld, maar in sommige gevallen kan het 3 dagen in beslag nemen. Als geen toestemming wordt gegeven dient u een visum aan te vragen via de Amerikaanse ambassade.

De autorisatie is geldig voor een periode van maximaal 2 jaar of tot de datum waarop uw paspoort verloopt, tenzij de toestemming eerder wordt herroepen. Gegevens met betrekking tot verblijfadres, vluchtnummer etc. moet u wel per reis actualiseren.
Indien u voorafgaand aan uw vertrek via ESTA geen reistoestemming hebt aangevraagd en verkregen, loopt u het risico dat u vertragingen ondervindt op de luchthaven van aankomst in de VS. In het ergste geval kan u zelfs de toegang worden geweigerd.

Specifieke bepalingen groepsreizen

Gegarandeerd Vertrek
Op onze website ziet u onder het tabblad 'Data & Prijzen' achter de vertrekdata aangegeven of een specifieke vertrekdatum een 'Gegarandeerd vertrek' heeft. Een groepsreis waarvan het vertrek gegarandeerd is, zal op de betreffende vertrekdatum definitief doorgaan. U bent er dus van verzekerd dat u op reis gaat!

Wanneer het minimum aantal deelnemers van een reis met een 'Gegarandeerd vertrek' niet is behaald, zal de reis zonder enige toeslag worden uitgevoerd, eventueel in een minibus. Ook kan het in dit geval voorkomen dat de reis met een Engelssprekende reisleider wordt uitgevoerd. Uiteraard wordt u hierover geïnformeerd.

Het kan tevens voorkomen dat een vertrekdatum aangepast moet worden in verband met een vlucht- en/ of programmawijziging. Hierover zullen wij u eveneens informeren. In dit geval zal de reis óók op de alternatieve datum definitief worden uitgevoerd.

Wanneer er geen ‘G’ bij een vertrekdatum staat, wil dit niet zeggen dat de reis niet doorgaat. NRV streeft ernaar alle gepubliceerde groepsreizen uit te voeren.
Nederlands sprekende reisleiding
Onze groepsreizen worden begeleid door Nederlandssprekende reisleiding. Niet alleen zal uw Nederlandssprekende reisleiding ervoor zorgen dat uw reis zo optimaal mogelijk verloopt, ook beschikt hij over een schat aan kennis over het land, de geschiedenis, lokale tradities en de actualiteit. Hij is tevens uw eerste aanspreekpunt bij vragen, geeft u graag leuke tips voor de lunch of het diner en regelt met plezier één of meerdere optionele excursies.

Wij weten hoe belangrijk een reisleider is voor het welslagen van uw rondreis. NRV stelt dan ook hoge eisen aan al haar reisbegeleiders. Belangrijke criteria bij het selecteren van reisbegeleiders door NRV of onze lokale partners zijn: ruime reiservaring, ervaring in het omgaan met Nederlandstalige groepen en diepgaande kennis van het land.

Voor onze groepsreizen geldt een minimum aantal deelnemers om de reis onder leiding van een Nederlandssprekende reisleider te laten plaatsvinden. Wordt dit minimale aantal niet bereikt, dan kan de reis niet of (bij een gegarandeerd vertrek) op aangepaste wijze worden uitgevoerd. Natuurlijk nemen wij hierover contact met u op. Dit gebeurt tenminste 21 dagen voor vertrek van uw reis. Het vereiste minimum en het maximum aantal deelnemers staat vermeld bij de betreffende reis.
Minimum/ maximum aantal deelnemers
Voor onze groepsreizen geldt een minimum aantal deelnemers. Wordt dit aantal niet bereikt, dan kan de reis niet of (bij een gegarandeerd vertrek) op aangepaste wijze worden uitgevoerd. Het vereiste minimum en het maximum aantal deelnemers staat vermeld bij de betreffende reis.

In het geval van onvoldoende deelnemers wordt u tenminste 21 dagen voor vertrek door ons geïnformeerd over de aangepaste wijze of afzegging van uitvoering van uw reis. Uiteraard zoeken wij in samenspraak met u naar een passende oplossing.
Kinderen
Onze groepsreizen zijn niet geschikt voor kinderen onder de 10 jaar.

Bestemming

Optionele excursies
Ter plaatse worden vaak door derden allerhande optionele excursies aangeboden waaraan u vrijblijvend kunt deelnemen. NRV is niet aansprakelijk voor de uitvoering van deze excursies.
Waardevolle spullen
Wij adviseren u om geen waardevolle spullen zoals sieraden mee te nemen op reis. U reist naar andere landen met andere culturen waarbij dikwijls geldt: voorkomen is beter dan genezen. Tevens willen wij u aanraden om altijd een reisverzekering af te sluiten.
Classificatie
Alle accommodaties binnen ons reisaanbod voldoen aan de internationale maatstaven. Per bestemming kunnen deze echter verschillen. De sterrenclassificatie zoals genoteerd bij de accommodaties is door onze productmanagers vastgesteld. Bij de kwalificering hebben zij rekening gehouden met de Nederlandse gebruiken en verwachtingen. Hantering van voornoemde classificatie brengt met zich mee dat deze kan afwijken van de lokale dan wel internationale classificatie.
Inchecken / uitchecken
Volgens internationale standaard kunt u bij aankomst op de bestemming uw kamer vanaf het middaguur betrekken. Op de dag van vertrek dient u uw kamer in het algemeen tussen 10.00 en 12.00 uur te verlaten. Uiteraard kunt u ter plaatse navragen of u de kamer op de dag van vertrek (eventueel tegen betaling) mag aanhouden.
Weersomstandigheden
In onze brochure, op NRV.nl en in het NRV Reiscafé vermelden wij per bestemming informatie over de weersomstandigheden. Klimatologisch verandert er echter veel in de wereld. NRV kan niet aansprakelijk worden gesteld als de weersomstandigheden ter plaatse afwijken van hetgeen in de brochure of op onze website staat vermeld dan wel van hetgeen in het NRV Reiscafé wordt verteld.
Route van de rondreizen
Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken. Tevens kan het voorkomen dat de openings- en/of sluitingstijden van bepaalde bezienswaardigheden in verband met lokale feestdagen e.d. worden aangepast. Uiteraard kan NRV hierop geen invloed uitoefenen.
Driepersoonskamer
Boekt u een kamer voor drie personen, dan moet u er rekening mee houden dat het derde bed op sommige bestemmingen een 'bijzet-bed' kan zijn, zoals een opklapbed of een slaapbank.

Gezondheid

Vaccinaties
Voor de meeste bestemmingen die wij aanbieden, gelden respectievelijk adviezen en/of voorschriften op het gebied van de gezondheid. Voor actuele informatie verwijzen wij u naar de GGD (vaccinatielijn 0900-202 55 05), uw huisarts en diverse informatielijnen zoals het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering.
Algemene conditie
In het geval u of één van uw reisgenoten niet over een goede gezondheid beschikt, verzoeken wij u om telefonisch contact met ons op te nemen. In overleg met u kunnen wij u adviseren welke reismogelijkheid het beste op uw wensen en conditie aansluit. Tevens raden wij u aan om alvorens u een reis boekt, uw huisarts te raadplegen over de voorgenomen bestemming en/of route. Onze groepsreizen zijn helaas niet geschikt voor minder valide personen.

Website

Inzichtelijkheid van eigen gegevens
Op NRV.nl kunt u beschikken over een persoonlijk domein: u heeft dan onder andere toegang tot uw adresgegevens, boekingsgegevens en reisbescheiden. Hoewel wij bij het weergeven van uw NRV Domein de grootste zorgvuldigheid betrachten, is het mogelijk dat er onvolkomenheden genoteerd staan. Voor deze en andere onvolkomenheden kan NRV niet aansprakelijk worden gesteld. In geen geval kunnen dan ook rechten worden ontleend aan de inhoud van uw persoonlijke domein.
Privacy
NRV voldoet aan de Wet bescherming persoonsgegevens en betracht de grootst mogelijke zorg bij het waarborgen van uw privacy.

Vliegen

Vluchtschema
Het vluchtschema met de vluchttijden zoals vermeld op onze website en op uw reisvoorstel/factuur is onder voorbehoud van eventuele wijzigingen. Ongeveer 7 dagen voor vertrek ontvangt u uw reispapieren met het definitieve vluchtschema.
Aanpassing vluchtschema/ programma
Door onvoorziene wijzigingen in het vluchtschema van luchtvaartmaatschappijen kan het voorkomen dat de vertrekdatum van uw reis dient te worden aangepast dan wel dat een programmawijziging plaatsvindt. In een dergelijk geval binden de aanvankelijk gestelde vertrekdata ons niet.

Indien voor uw reis een wijziging in vertrekdatum dan wel programma van toepassing is, zullen wij u hierover informeren en u een alternatief voorstel doen.
Vertrekbelasting
Op een aantal bestemmingen kan ter plaatse een vertrekbelasting worden geheven, welke per bestemming en per luchthaven verschilt. Voor zover bij publicatie bekend, staat bij de reis vermeld of er vertrekbelasting betaald moet worden. De vertrekbelasting is echter onder voorbehoud en aan wijzigingen onderhevig.
Tijdig aanwezig
Wij adviseren u om tijdig aanwezig te zijn op alle luchthavens zodat u niet door onverwachte omstandigheden uw vlucht en/of aansluiting mist. Voor het inchecken op de luchthaven Schiphol adviseren wij u 2,5 tot 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn. De incheckbalies sluiten altijd precies op tijd. NRV kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het missen van een vlucht en/of aansluiting door het te laat aankomen bij de incheckbalie.
Non-stop en rechtstreekse vluchten/klasse-indeling
Indien wordt gesproken over een non-stopvlucht dan betekent dit een directe vlucht zonder tussenlanding. Bij een rechtstreekse vlucht hoeft u niet over te stappen op een ander vliegtuig, maar wordt gewoonlijk één of meerdere keren een tussenlanding gemaakt.

Voor een aantal bestemmingen kan het voorkomen dat u een tussenlanding/overstap maakt. Bij het reserveren van aansluitende vluchten wordt altijd getracht een minimale overstaptijd aan te houden. Het kan echter voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij een langere overstaptijd adviseert om te vermijden dat de aansluitende vlucht wordt gemist. Hoewel luchtvaartmaatschappijen strikte vertrektijden aanhouden, kan door omstandigheden vertraging optreden waardoor de aansluitende vlucht wordt gemist. NRV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor wijzigingen in het reisschema door vertragingen of ander oponthoud veroorzaakt door onder andere luchtvaartmaatschappijen. NRV aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor eventuele aanpassingen aan het programma en/of meerkosten die uit voorgaande voortvloeien.

Klachten

Klachten voor de reis
Mocht u voor aanvang van uw reis een klacht hebben dan dient u deze onverwijld schriftelijk aan NRV kenbaar te maken. Dit doet u per e-mail via info@nrv.nl.
Klachten tijdens de reis
Wanneer uw reis niet naar verwachting wordt uitgevoerd, meldt u dit ter plaatse zo spoedig mogelijk, zodat naar een oplossing kan worden gezocht om het resterende gedeelte van uw reis wel naar tevredenheid te laten plaatsvinden. Daarvoor moet u zich, in deze volgorde, melden bij: onze lokale agent/ vertegenwoordiger, uw reisleiding of, als deze niet aanwezig of niet bereikbaar is, NRV in Nederland. U doet dit door te bellen naar ons reguliere nummer dat 24/7 geopend is: +31 70 30 767 00.

Mocht na melding van uw klacht blijken dat deze niet is opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van uw reis moet uw klacht onverwijld worden gemeld bij NRV in Nederland.

Indien u niet aan bovenstaande meldingsplicht voldoet en NRV daardoor niet in de gelegenheid is gesteld uw klacht te verhelpen, kan uw eventuele recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten.

Klachten na de reis
Als een klacht ter plaatse niet bevredigend is opgelost, moet deze uiterlijk binnen twee maanden na afloop van de reis (c.q. de niet genoten dienst) of na de oorspronkelijke vertrekdatum als de reis geen doorgang heeft gevonden, schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij NRV. Dit kan per e-mail (info@nrv.nl) of per reguliere post.

NRV zal uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht schriftelijk een inhoudelijke reactie geven.

Mocht de klacht niet tijdig zijn ingediend dan wordt deze niet door NRV in behandeling genomen, tenzij u hiervoor redelijkerwijs geen verwijt treft. NRV geeft u hierover schriftelijk of per e-mail bericht.
Geschillencommissie Reizen
Als een klacht niet naar tevredenheid is opgelost kan u desgewenst uiterlijk binnen twaalf maanden na indiening van uw klacht het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen.
 

Op de hoogte blijven van acties en mis nooit een aanbieding!

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Bezoek ons Reiscafé!

Kom meer te weten over de volgende bestemmingen:
Sri Lanka, Indonesië, Zuid-Afrika en Vietnam