Bijkomende kosten ter plaatse
Als u een rondreis naar Kroatië boekt, geeft u ter plaatse ook nog geld uit aan maaltijden, toeristenbelasting, excursies, fooien etc. Om het voor u gemakkelijker te maken om de totale kosten in te schatten, geven wij hieronder een indicatie voor de bijkomende kosten van deze reis. Deze indicatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen.
Fooienpot
Aan het begin van uw rondreis zal de reisleider een gezamenlijke fooienpot voorstellen, zodat u niet de hele dag fooien achter hoeft te laten. De reisleider betaalt van deze fooienpot alle gezamenlijke fooien, u hoeft hier dan niet meer naar om te kijken. Op die manier kunt u rustig van uw vakantie genieten. De reisleider houdt een kasboek bij, dat voor iedereen inzichtelijk is. De richtlijn voor de fooienpot voor deze reis is ca. € 40,- per persoon, inclusief de fooi voor de chauffeur. Dit bedrag kunt u ter plaatse betalen. De reisleider vertelt u waar u het beste kunt pinnen. De fooi(en) voor de reisleider zelf is/zijn niet bij dit bedrag inbegrepen. Als u tevreden over hen bent, kunt u aan het eind van de reis naar eigen inzicht een fooi geven. Dit zal zeker op prijs gesteld worden.
Eten en drinken
Tijdens deze reis verblijft u op basis van halfpension (ontbijt en diner). Om onderweg tijd te besparen, zal uw reisleider voorstellen om een aantal keren gezamenlijk te lunchen. Deelname is niet verplicht. Een indicatie voor de kosten van een lunch: ca. € 15,- tot 25,- per persoon.
Uitvoering rondreis
Voor deze reis kunt u vertrekken in de maanden mei t/m september.
Kwalificatie hotels tijdens uw rondreis
Een rondreis in het buitenland betekent andere mensen, een andere cultuur en ander eten. Dit zijn vaak de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar ook een aspect om rekening mee te houden bij uw vakantieverwachtingen. Zo is de sterrenkwalificatie van hotels in Kroatië niet hetzelfde als de sterren voor hotels in Nederland. Bedden, matrassen en de inrichting van de badkamer kunnen kwalitatief minder zijn dan dat u thuis gewend bent. Ook de inrichting van de kamer is over het algemeen iets verouderd. Houdt u er ook rekening mee dat er voor het ontbijt in Kroatië andere maatstaven gelden. In Kroatië is de lunch de belangrijkste maaltijd van de dag. Het ontbijt is daarom over het algemeen eenvoudig.
Bagage en stoelen reserveren bij Transavia
Op de vluchten van Transavia mag u kosteloos 1 stuk handbagage (kleine rugtas of handtas max. 40 x 30 x 20 cm) meenemen. Deze plaatst u onder de stoel voor u. Cabinebagage (max. 55 x 35 x 25 cm) en/of ruimbagage is niet bij de vluchten inbegrepen.* Ca. 8 weken voor vertrek ontvangt u van ons een e-mail met daarin de boekingscode waarmee u kunt inloggen op de website van Transavia. Hier kunt u zelf, indien gewenst, cabinebagage of ruimbagage boeken en eventueel een stoel reserveren. Ook is het hier mogelijk om een stoel met extra beenruimte te reserveren. Het boeken van cabinebagage, ruimbagage en het reserveren van een stoel is tegen betaling. Wanneer u wacht tot het online inchecken (30 uur voor vertrek), kunt u kosteloos een standaard stoel reserveren.
*Indien u vertrekt t/m 31/10/24 dan is 1 stuk handbagage (max. 40 x 30 x 20 cm) en 1 stuk cabinebagage (max. 55 x 35 x 25 cm) inbegrepen. Samen mag dit max. 10 kilo wegen.
*Heeft u geboekt voor 01/04/24 en ruimbagage bijgeboekt, dan is dit uiteraard wel inclusief. Dit ziet u op uw e-ticket vermeld.
Zwaarte en Mobiliteit
Tijdens deze rondreis laten wij u in een relatief korte periode kennis maken met de vele facetten van het prachtige Kroatië. Voor deze reis is een normale basisconditie en een goede mobiliteit noodzakelijk. Tijdens de diverse stadswandelingen en het bezoeken van bezienswaardigheden loopt u veel en beklimt u soms trappen. Het is belangrijk dat u zelfstandig, eventueel met hulp van een medereiziger (binnen dezelfde boeking) in en uit de bus, metro of trein kunt stappen. Een rondreis kan door mensen die minder mobiel zijn, als zwaar worden ervaren en soms is deelname aan bepaalde programmaonderdelen niet haalbaar. Omdat u de reis boekt als totaalpakket kunnen we u geen restitutie geven voor niet bijgewoonde reisonderdelen die in de prijs opgenomen zijn.
Deze rondreis is niet geschikt voor rolstoel- of rollatorgebruikers. Als u of één van uw reisgenoten een minder goede basisconditie heeft of beperkt mobiel is, neemt u dan alstublieft telefonisch contact met ons op. In overleg met u kunnen wij u adviseren welke reismogelijkheid het beste op uw wensen en conditie aansluit.