neemt je mee
Prachtige Ulun Danu Tempel
Prachtige Ulun Danu Tempel
Dolfijnen spotten bij Lovina
Dolfijnen spotten bij Lovina
Moedertempel van Bali; Besakih
Moedertempel van Bali; Besakih
Sfeervolle strand van Sanur
Sfeervolle strand van Sanur
Ontdek het kunstenaarsdorp, Ubud
Ontdek het kunstenaarsdorp, Ubud

Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial

Privéreis | dagen v.a.
i
Prijs p.p. gebaseerd op:
Vertrekdatum
Reisduur
dagen
Aantal personen
2 volwassenen
Hoogseizoenspecial
Twee nachten in idyllisch Candidasa met uitgebreide excursiemogelijkheden
Rondreis met privé-chauffeur én Nederlandssprekende gids
Middenklasse hotels in authentiek Balinese stijl
Inclusief entreegelden

Het geheim van de lachende gezichten

Deze 17-daagse reis laat u het klassieke Bali zien; een ideale mix van zee, strand, indrukwekkende tempelcomplexen, traditionele dorpjes én een schitterende binnenland. Ontdek bijvoorbeeld Bali's mooiste watervallen. Neem een verkoelende duik in het water terwijl u geniet van de groene jungle-achtige omgeving. Of geniet van het weidse uitzicht over de indrukwekkende Batur-vulkaan en stap erna op de fiets. Tijdens de afdaling ontdekt u het lokale leven in het binnenland om vervolgens in sfeervol Ubud uit te komen. Hier zult u zich niet snel vervelen! Maar maak ook zeker kennis met de uiterst vriendelijke bevolking en hun cultuur die dit eiland zo bijzonder maken. De Balinees streeft ernaar om te leven in harmonie met de goden, natuur en medemens. Misschien is dit het geheim van de altijd lachende gezichten op Bali!

"Het was mijn eerste keer op Bali maar ik ga zeker nog een keer terug, wat een fantastisch eiland! "

Mevrouw I. Bergman, Almere

-Dagprogramma
Sluiten-
DAG
01

Amsterdam - Denpasar

Vertrek naar bestemming (heenreis)
Vlucht Amsterdam - Denpasar

Uw reis begint vandaag op Schiphol. Vanaf de luchthaven in Amsterdam stapt u op het vliegtuig naar Bali waar u de volgende dag aankomt.

DAG
02

Denpasar - Sanur (ca. 23 km)

id_al_sanur1.jpg
Kennismaking met uw Nederlandssprekende gids
Rest van de dag om te acclimatiseren
Overnachting Sanur

Vandaag komt u aan op het godeneiland van Indonesië; Bali. U wordt door uw Nederlandse gids bij de luchthaven opgehaald en naar Sanur gebracht. Vandaag kunt u lekker acclimatiseren in het vriendelijke strandhotel met zwembad in deze gezellige badplaats.

DAG
03

Sanur - Ubud (ca. 24 km)

id_al_ubudsunset.jpg
Bezoek kunstenaarsdorpjes Lod Tunduh, Mas en Celuk
Authentieke woongemeenschap van Batuan
Eerste overnachting in Ubud

In de ochtend wordt u opgehaald en vertrekt u richting Ubud. Onderweg maakt u een stop in de kunstenaarsdorpjes Lod Tunduh, Mas en Celuk. Ze staan bekend om hun schilderkunst, houtbewerking en goud en zilver. In Batuan ziet u de schitterende traditionele bouwstijl van authentieke Balinese woongemeenschappen. In de loop van de middag komt u aan in het sfeervolle Ubud. U verblijft hier de aankomende twee nachten.

DAG
04

Ubud

id_al_ubud.jpg
Vrije dag
Mountainbiken met professionele fietsgids (optionele excursie)
Raften op de Ayung Rivier (optionele excursie)
Tweede overnachting Ubud

U heeft een heerlijke vrije dag in het sfeervolle Ubud. Geniet van de gezellige straatjes, bedrijvige markten en de vele kunstenaars die hier nog steeds hun werk aan de straat uitvoeren. Ook kunt u deelnemen aan één van de leuke (optionele) excursies rondom Ubud.

Zo kunt u gaan mountainbiken, waarbij u naar het beginpunt op de Mount Batur wordt gebracht. Samen met een professionele fietsgids rijdt u langzaam naar beneden. Het is een tocht van ruim 26 km, maar omdat u afdaalt is het uitstekend te doen. Onderweg passeert u kleine dorpjes, uitgestrekte rijstvelden en lokale tempels. De gids vertelt u van alles over wat u ziet.

Een andere leuke excursie is het raften op de Ayung Rivier. De rivier gaat dwars door het groene binnenland en is een geweldige ervaring voor jong en oud.

DAG
05

Ubud - Munduk - Lovina (ca. 76 km)

id_al_ulundanu.jpg
Bezoek tempelcomplex Pura Taman Ayun in Mengwi
Bezoek aan de fruitmarkt in Candikuning
Ulun Danu Tempel
Wandeling naar Red Coral en de Laangan waterval (optioneel)
Overnachting in Lovina

Allereerst bezoeken we het mooie tempelcomplex Pura Taman Ayun in Mengwi. Het is een omvangrijk complex op een eiland, omringd door lotusvijvers, en het op één na grootste heiligdom van Bali. We pauzeren bij een traditionele fruitmarkt in Candikuning. Hierna brengt u een bezoekje aan de schitterende Ulun Danu Tempel in het Bratan meer, een stukje Bali dat door velen vergeten wordt. In het hoger geleden Munduk kunt u een mooie wandeling maken naar de Red Coral en de Laangan waterval. Het heldere bergwater stort hier zo'n 60 meter naar beneden en maakt prachtige geluiden midden in het tropische woud.

Dan op naar de noordkust van Bali! Het landschap onderweg met haar koffie- en cacaoplantages en talloze rijstterrassen is als een lappendeken die over de heuvels ligt. In de namiddag arriveert u in Lovina. U logeert in een vriendelijk hotel aan het strand met een heerlijk zwembad.

DAG
06

Lovina - Candidasa (ca. 110 km)

id_exd_lovina_dolfijnen_alg.jpg
Boottrip dolfijnen spotten (optionele excursie)
Bezoek Mount Batur en Lake Batur, met de Besakih Tempel
Bezoek aan Sidemen
Overnachting Candidasa

Lovina staat niet alleen bekend om de zwarte lavastranden, maar ook om de vele groepen dolfijnen die hier voor de kust leven. Het is dan ook een leuke ervaring om ’s ochtends vroeg (nog voor het ontbijt) met een lokale boot het water op te gaan, op zoek naar dolfijnen! Al varende ziet u de zon opkomen en de kans is groot dat u deze spelende dieren naast uw boot ziet verschijnen. Vergeet uw camera dus niet! De excursie is optioneel. Nadat u terugkomt in het hotel gaan we lekker ontbijten en checken we uit.

Vanuit de noordkust van Bali rijdt u helemaal naar het oosten. Onderweg bewonderen we de Mount Batur met het gelijknamige Lake Batur. De Mount Batur had tientallen uitbarstingen in het verleden en is nog steeds actief. Lake Batur, het grootste meer van Bali, fungeert als irrigatiebron voor de omliggende landbouwers. Via Suter Village rijden we naar de Besakih Tempel, Bali’s grootste en belangrijkste tempel. Deze hindoeïstische ‘Moedertempel’ heeft een schitterende ligging op de flanken van de Gunung Agung vulkaan. Geniet van het bijzondere vergezicht over Bali! Tot slot wordt nog een stop gemaakt in het spirituele dorpje Sidemen alvorens u naar Candidasa wordt gebracht.

DAG
07

Candidasa

id_al_candidasa.jpg
Heerlijke vrije dag in Candidasa
Overnachting in Candidasa

Vandaag heeft u een vrije dag in het mooie en rustige Candidasa. Het is net of de tijd stil heeft gestaan in dit traditionele vissersdorpje. Het dorpje is vooral bekend om zijn water tempel met ‘Cilidasa’ of ‘tien kinderen’ zoals de oorspronkelijke naam luidde. De idyllische omgeving zorgt ervoor dat Candidasa steeds populairder wordt. Vanuit hier kunt u eenvoudig leuke uitstapjes maken in het oostelijke deel van Bali. Fietsen, wandelen, berg beklimmen of raften, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

U kunt er ook voor kiezen een kookworkshop (optioneel) te volgen. U gaat zelf boodschappen doen op de lokale markt en leert zo de Indonesische ingrediënten en specerijen kennen. Uiteindelijk zet u zelf een heerlijke maaltijd op tafel!

DAG
08

Candidasa - Sanur (ca. 50 km)

id_al_groepsreis java, bali & lombok.jpg
Bezoek aan de zoutvlakte van Kusamba
Vleermuizengrot Goa Lawah
Transfer naar Sanur
Overnachting in de populaire badplaats Sanur

We vertrekken weer richting het zuiden van Bali en bezoeken Kusamba. Hier wordt nog op ouderwetse wijze zout gewonnen uit zee. Het zeewater wordt in halve, holle palmboomstammen gestort waaruit het kan verdampen. Ook bezoekt u de vleermuisgrot Goa Lawah in Klungkung alvorens u verder reist naar het zuiden.

In de middag arriveren we bij het gezellige strand van Sanur voor een aantal ontspannende dagen hier. U verblijft in een sfeervol hotel met zwembad en de winkels, restaurants en bars vindt u op loopafstand. Aan het einde van de middag (of de volgende ochtend) maakt u kennis met onze plaatselijke vertegenwoordigster. Zij nodigt u uit voor een informatiebijeenkomst om u wegwijs te maken in de omgeving. Ook staat zij volledig tot uw dienst tijdens uw verblijf.

DAG
09

Sanur

id_al_balistrand2.jpg
Heerlijke vrije dagen
Genieten van zon, zee en strand!

De komende dagen heeft u volop de gelegenheid om te genieten op dit vriendelijke eiland. U heeft alle tijd voor zon-, zee- en strandplezier, maar u kunt uiteraard ook nog allerlei optionele excursies en activiteiten ondernemen.

Het is ook mogelijk om uw hotel in Sanur te upgraden naar één van onze luxere hotels op Bali. Zo kunt u o.a. verblijven in het Prama Sanur Beach Hotel, het Griya Santrian en het Segara Village in Sanur of het Bali Mandira Resort in Legian. Zie voor meer informatie over de hotels en toeslagen het kopje 'extra opties'.

DAG
16

Sanur - Denpasar (ca. 8 km)

id_al_lovina.jpg
Verlengingsmogelijkheden
Transfer luchthaven
Vlucht Denpasar - Amsterdam

Helaas is er een einde gekomen aan deze fantastische reis over het eiland Bali. U wordt opgehaald voor uw vlucht naar Amsterdam.

DAG
17

Amsterdam

Aankomst luchthaven (terugreis)
Aankomst Amsterdam

Aankomst op de luchthaven van Amsterdam.

Let op:

Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken.

Bekijk complete dagprogrammaSluit complete dagprogramma
+Hotelcategorie
Open+
+Verlengen
0 optie
Open+
+Extra's
0 optie
Open+
+Vluchtinfo
Open+

Algemeen

Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.

Services aan boord

Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.

Entertainment aan boord

Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.

Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?

In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.

Handbagage voorwaarden

U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.

Ruimbagage

Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.
Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
dagen Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial: altijd de beste prijs
Intercontinentale vluchten
Luchthaventaxen en heffingen, brandstofheffing, en veiligheidstoeslagen.

Inclusief

Vervoer per comfortabele airco auto/minibus met privéchauffeur
Nederlandssprekende gids op dag 3, 5, 6, 8 (Nederlands óf Engelssprekend in juli en augustus)
Verblijf in goed verzorgde middenklasse hotels of superiorklasse hotels (afhankelijk van uw keuze)
Iedere dag ontbijt
Leuke dagen in het kunstenaarsdorpje Ubud
Bezoek aan het authentieke Balinese dorp Batuan
Bezoek aan de Ulun Danu Tempel
Bezoek aan de prachtige Mengwi Tempel
Bezoek aan Munduk en de Laangan Waterval
Mogelijkheid om dolfijnen te zien bij Lovina
Bezoek aan Kintamani en de Batur Vulkaan en het Batur Meer
Bezoek aan de moedertempel; Besakih
Verblijf in het nog authentieke Candidasa
Bezoek aan Kusamba waar nog op traditionele wijze zout wordt gewonnen
Nederlandssprekende vertegenwoordiging op Bali
Heerlijke stranddagen in Zuid-Bali
Entreegelden volgens programma

Exclusief

+Verlengen
0 optie
Open+
+Hotelcategorie
Open+
+Extra's
0 optie
Open+
+Vluchtinfo
Open+

Algemeen

Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.

Services aan boord

Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.

Entertainment aan boord

Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.

Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?

In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.

Handbagage voorwaarden

U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.

Ruimbagage

Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.
Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
dagen Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial: altijd de beste prijs

Dagprogramma

DAG
01

Amsterdam - Denpasar

Vertrek naar bestemming (heenreis)
Vlucht Amsterdam - Denpasar

Uw reis begint vandaag op Schiphol. Vanaf de luchthaven in Amsterdam stapt u op het vliegtuig naar Bali waar u de volgende dag aankomt.

DAG
02

Denpasar - Sanur (ca. 23 km)

id_al_sanur1.jpg
Kennismaking met uw Nederlandssprekende gids
Rest van de dag om te acclimatiseren
Overnachting Sanur

Vandaag komt u aan op het godeneiland van Indonesië; Bali. U wordt door uw Nederlandse gids bij de luchthaven opgehaald en naar Sanur gebracht. Vandaag kunt u lekker acclimatiseren in het vriendelijke strandhotel met zwembad in deze gezellige badplaats.

DAG
03

Sanur - Ubud (ca. 24 km)

id_al_ubudsunset.jpg
Bezoek kunstenaarsdorpjes Lod Tunduh, Mas en Celuk
Authentieke woongemeenschap van Batuan
Eerste overnachting in Ubud

In de ochtend wordt u opgehaald en vertrekt u richting Ubud. Onderweg maakt u een stop in de kunstenaarsdorpjes Lod Tunduh, Mas en Celuk. Ze staan bekend om hun schilderkunst, houtbewerking en goud en zilver. In Batuan ziet u de schitterende traditionele bouwstijl van authentieke Balinese woongemeenschappen. In de loop van de middag komt u aan in het sfeervolle Ubud. U verblijft hier de aankomende twee nachten.

DAG
04

Ubud

id_al_ubud.jpg
Vrije dag
Mountainbiken met professionele fietsgids (optionele excursie)
Raften op de Ayung Rivier (optionele excursie)
Tweede overnachting Ubud

U heeft een heerlijke vrije dag in het sfeervolle Ubud. Geniet van de gezellige straatjes, bedrijvige markten en de vele kunstenaars die hier nog steeds hun werk aan de straat uitvoeren. Ook kunt u deelnemen aan één van de leuke (optionele) excursies rondom Ubud.

Zo kunt u gaan mountainbiken, waarbij u naar het beginpunt op de Mount Batur wordt gebracht. Samen met een professionele fietsgids rijdt u langzaam naar beneden. Het is een tocht van ruim 26 km, maar omdat u afdaalt is het uitstekend te doen. Onderweg passeert u kleine dorpjes, uitgestrekte rijstvelden en lokale tempels. De gids vertelt u van alles over wat u ziet.

Een andere leuke excursie is het raften op de Ayung Rivier. De rivier gaat dwars door het groene binnenland en is een geweldige ervaring voor jong en oud.

DAG
05

Ubud - Munduk - Lovina (ca. 76 km)

id_al_ulundanu.jpg
Bezoek tempelcomplex Pura Taman Ayun in Mengwi
Bezoek aan de fruitmarkt in Candikuning
Ulun Danu Tempel
Wandeling naar Red Coral en de Laangan waterval (optioneel)
Overnachting in Lovina

Allereerst bezoeken we het mooie tempelcomplex Pura Taman Ayun in Mengwi. Het is een omvangrijk complex op een eiland, omringd door lotusvijvers, en het op één na grootste heiligdom van Bali. We pauzeren bij een traditionele fruitmarkt in Candikuning. Hierna brengt u een bezoekje aan de schitterende Ulun Danu Tempel in het Bratan meer, een stukje Bali dat door velen vergeten wordt. In het hoger geleden Munduk kunt u een mooie wandeling maken naar de Red Coral en de Laangan waterval. Het heldere bergwater stort hier zo'n 60 meter naar beneden en maakt prachtige geluiden midden in het tropische woud.

Dan op naar de noordkust van Bali! Het landschap onderweg met haar koffie- en cacaoplantages en talloze rijstterrassen is als een lappendeken die over de heuvels ligt. In de namiddag arriveert u in Lovina. U logeert in een vriendelijk hotel aan het strand met een heerlijk zwembad.

DAG
06

Lovina - Candidasa (ca. 110 km)

id_exd_lovina_dolfijnen_alg.jpg
Boottrip dolfijnen spotten (optionele excursie)
Bezoek Mount Batur en Lake Batur, met de Besakih Tempel
Bezoek aan Sidemen
Overnachting Candidasa

Lovina staat niet alleen bekend om de zwarte lavastranden, maar ook om de vele groepen dolfijnen die hier voor de kust leven. Het is dan ook een leuke ervaring om ’s ochtends vroeg (nog voor het ontbijt) met een lokale boot het water op te gaan, op zoek naar dolfijnen! Al varende ziet u de zon opkomen en de kans is groot dat u deze spelende dieren naast uw boot ziet verschijnen. Vergeet uw camera dus niet! De excursie is optioneel. Nadat u terugkomt in het hotel gaan we lekker ontbijten en checken we uit.

Vanuit de noordkust van Bali rijdt u helemaal naar het oosten. Onderweg bewonderen we de Mount Batur met het gelijknamige Lake Batur. De Mount Batur had tientallen uitbarstingen in het verleden en is nog steeds actief. Lake Batur, het grootste meer van Bali, fungeert als irrigatiebron voor de omliggende landbouwers. Via Suter Village rijden we naar de Besakih Tempel, Bali’s grootste en belangrijkste tempel. Deze hindoeïstische ‘Moedertempel’ heeft een schitterende ligging op de flanken van de Gunung Agung vulkaan. Geniet van het bijzondere vergezicht over Bali! Tot slot wordt nog een stop gemaakt in het spirituele dorpje Sidemen alvorens u naar Candidasa wordt gebracht.

DAG
07

Candidasa

id_al_candidasa.jpg
Heerlijke vrije dag in Candidasa
Overnachting in Candidasa

Vandaag heeft u een vrije dag in het mooie en rustige Candidasa. Het is net of de tijd stil heeft gestaan in dit traditionele vissersdorpje. Het dorpje is vooral bekend om zijn water tempel met ‘Cilidasa’ of ‘tien kinderen’ zoals de oorspronkelijke naam luidde. De idyllische omgeving zorgt ervoor dat Candidasa steeds populairder wordt. Vanuit hier kunt u eenvoudig leuke uitstapjes maken in het oostelijke deel van Bali. Fietsen, wandelen, berg beklimmen of raften, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

U kunt er ook voor kiezen een kookworkshop (optioneel) te volgen. U gaat zelf boodschappen doen op de lokale markt en leert zo de Indonesische ingrediënten en specerijen kennen. Uiteindelijk zet u zelf een heerlijke maaltijd op tafel!

DAG
08

Candidasa - Sanur (ca. 50 km)

id_al_groepsreis java, bali & lombok.jpg
Bezoek aan de zoutvlakte van Kusamba
Vleermuizengrot Goa Lawah
Transfer naar Sanur
Overnachting in de populaire badplaats Sanur

We vertrekken weer richting het zuiden van Bali en bezoeken Kusamba. Hier wordt nog op ouderwetse wijze zout gewonnen uit zee. Het zeewater wordt in halve, holle palmboomstammen gestort waaruit het kan verdampen. Ook bezoekt u de vleermuisgrot Goa Lawah in Klungkung alvorens u verder reist naar het zuiden.

In de middag arriveren we bij het gezellige strand van Sanur voor een aantal ontspannende dagen hier. U verblijft in een sfeervol hotel met zwembad en de winkels, restaurants en bars vindt u op loopafstand. Aan het einde van de middag (of de volgende ochtend) maakt u kennis met onze plaatselijke vertegenwoordigster. Zij nodigt u uit voor een informatiebijeenkomst om u wegwijs te maken in de omgeving. Ook staat zij volledig tot uw dienst tijdens uw verblijf.

DAG
09

Sanur

id_al_balistrand2.jpg
Heerlijke vrije dagen
Genieten van zon, zee en strand!

De komende dagen heeft u volop de gelegenheid om te genieten op dit vriendelijke eiland. U heeft alle tijd voor zon-, zee- en strandplezier, maar u kunt uiteraard ook nog allerlei optionele excursies en activiteiten ondernemen.

Het is ook mogelijk om uw hotel in Sanur te upgraden naar één van onze luxere hotels op Bali. Zo kunt u o.a. verblijven in het Prama Sanur Beach Hotel, het Griya Santrian en het Segara Village in Sanur of het Bali Mandira Resort in Legian. Zie voor meer informatie over de hotels en toeslagen het kopje 'extra opties'.

DAG
16

Sanur - Denpasar (ca. 8 km)

id_al_lovina.jpg
Verlengingsmogelijkheden
Transfer luchthaven
Vlucht Denpasar - Amsterdam

Helaas is er een einde gekomen aan deze fantastische reis over het eiland Bali. U wordt opgehaald voor uw vlucht naar Amsterdam.

DAG
17

Amsterdam

Aankomst luchthaven (terugreis)
Aankomst Amsterdam

Aankomst op de luchthaven van Amsterdam.

Let op:

Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken.

+Hotelcategorie
Open+
+Verlengen
0 optie
Open+
+Vluchtinfo
Open+

Algemeen

Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.

Services aan boord

Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.

Entertainment aan boord

Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.

Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?

In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.

Handbagage voorwaarden

U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.

Ruimbagage

Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.
Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
+Extra's
0 optie
Open+
dagen Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial: altijd de beste prijs

Vervoersopties ter plaatse

Auto met chauffeur én Nederlandssprekende gids

Deze rondreis wordt uitgevoerd met een chauffeur en lokaal Nederlandssprekende gids, die het land als geen ander kent. Tijdens de reisdagen zal hij u dan ook alles vertellen over het land, de mensen en cultuur. Wij zorgen er altijd voor dat de auto/minibus is afgesteld op de grootte van uw gezelschap, zodat het comfortabel reizen is.

In de maanden juli en augustus kan het voorkomen dat u met een Engelssprekende gids reist.

Middenklasse én Superiorklasse

Hieronder ziet u een selectie van de hotels die wij tijdens deze privéreis gebruiken. Deze reis kan zowel in goede Middenklasse als Superiorklasse hotels worden geboekt. Bij de naam van het hotel wordt de categorie vermeld, zodat u inzicht krijgt in wat voor soort hotels u tijdens uw rondreis kunt verwachten. De hotels die wij publiceren zijn voorbeeldhotels. Dit betekent dat het soms kan voorkomen dat u in andere hotels verblijft. Uiteraard zijn deze hotels van gelijkwaardige kwaliteit. De hotels worden regelmatig door ons bezocht en gecontroleerd op service en kwaliteit.

Het is momenteel nog niet mogelijk om verlengingen bij te boeken.
dagen Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial: altijd de beste prijs
Het is momenteel nog niet mogelijk om extra’s bij te boeken.
dagen Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial: altijd de beste prijs

Praktische informatie

-Reisprogramma
Sluiten-

Wijzigingen Vluchtprijzen

De prijs van de reis is inclusief intercontinentale vluchten. De prijzen van vluchten wijzigen voortdurend. Het is daarom mogelijk dat de vlucht niet meer beschikbaar is voor de aangeboden prijs. Uiteraard nemen wij in dat geval contact met u op.

+Vluchtinfo
Open+

Algemeen

Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.

Services aan boord

Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.

Entertainment aan boord

Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.

Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?

In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.

Handbagage voorwaarden

U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.

Ruimbagage

Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.
Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
+Landinfo
Open+
+FAQ
Open+

Een reis boeken bij NRV

Informatie omtrent uw reis

Belangrijke informatie

Belangrijke documenten

+Op welke wijze ontvangen wij onze boekingsbevestiging en andere belangrijke informatie?

Uw boekingsbevestiging annex factuur zult u per e-mail van ons ontvangen, net als de reisbescheiden en overige belangrijke informatie.

+Reizen met kinderen

Het is mogelijk dat de autoriteiten van de bestemming die u bezoekt nadere vereisten stellen in geval ouders met minderjarige kinderen reizen. Dit kan ook het geval zijn wanneer één ouder met een kind reist. Ook in dit geval bent u er zelf voor verantwoordelijk dat u in het bezit bent van de juiste documenten om te kunnen reizen. NRV kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

+Aan welke vereisten dient mijn paspoort te voldoen?

U bent zelf verantwoordelijk voor een geldig paspoort en de vereiste reisdocumenten, zoals een visum (indien van toepassing). Voor de meeste bestemmingen dient uw paspoort bij thuiskomst nog zes maanden geldig te zijn. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de land-/ reisinformatie op NRV.nl. Tevens kunt u de ambassade/ het consulaat raadplegen om u te laten informeren over de specifieke vereisten.

+Heb ik voor mijn bestemming een visum nodig?

Voor reizen naar vele landen is een visum verplicht. Bij de landeninformatie van het betreffende land kunt u hier meer informatie over vinden. Voor bepaalde landen dient u dit visum reeds in Nederland aan te vragen. NRV biedt u de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief het visum aan te vragen via het CIBT. Klik hier voor meer informatie.

Uiteraard kunt u ook zelf het visum regelen. Indien u zelf uw visum aanvraagt, kunt u contact opnemen met de betreffende ambassade of het consulaat.

Voor welke vorm van visumaanvraag u ook kiest, u bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van een visum. NRV is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die voortvloeien uit het feit dat u niet in het bezit bent van een correct visum.

+Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Uw reisbescheiden ontvangt u ongeveer tien tot zeven dagen voor vertrek. De reisbescheiden bevat belangrijke informatie zoals uw e-tickets, de contactgegevens van NRV en onze lokale partner, de hotellijst en de vouchers. Uw reisbescheiden ontvangt u per e-mail.

+Wat zijn e-tickets?

Een e-ticket is een elektronisch ticket. Uw e-ticket is het bewijs van uw geboekte vlucht en zult u per e-mail bij de reisbescheiden ontvangen.

Voorbereiding op uw reis

+Waar vind ik informatie over mijn reis?

Op onze website treft u heel veel informatie over onze reizen en reisonderdelen aan. Wanneer u op de door u gewenste reis of het door u gewenste reisonderdeel klikt, zult u een uitgebreide beschrijving van het programma/ reisonderdeel aantreffen, een overzicht van de onderdelen die inbegrepen zijn, extra informatie behorende bij de reis/ het reisonderdeel, eventuele extra opties, zoals upgrades en verlengingen, en ervaringen van NRV reizigers die u voor zijn gegaan. Tevens treft u bij onze reizen een overzicht van de voorbeeldhotels aan en de optionele excursiemogelijkheden ter plaatse.

+Moet ik nog speciale gezondheidsmaatregelen treffen?

Uiteraard is het van groot belang dat u zich goed voorbereidt wanneer u een verre reis gaat maken. Voor de voorbereiding van uw reis kunt u onder andere onze website raadplegen. Onder de land-/ reisinformatie staat altijd een kopje 'Gezondheid & Vaccinaties' opgenomen om u zo goed mogelijk te kunnen informeren.

Wij adviseren u altijd een deskundige te raadplegen wat betreft de benodigde vaccinaties. Dit kan bij de GGD, uw huisarts of bijvoorbeeld via thuisvaccinatie.nl.

Bij het maken van een verre reis is het aan te raden middelen tegen uitdroging, reisziekte, diarree of verstopping mee te nemen in uw toilettas. Dergelijke artikelen vindt u bijvoorbeeld op veiligopreiswinkel.nl.

Let u altijd op de kwaliteit van het drinkwater. Het verdient aanbeveling steeds gezuiverd water in flessen te kopen.

+Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?

Of u online kunt inchecken voor uw vlucht hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het inmiddels vanaf 24 uur voor vertrek mogelijk om online in te checken zodat u op de luchthaven alleen nog maar uw bagage hoeft af te geven. Helaas is het voor groepsreizen niet altijd mogelijk om online in te checken.

Check hier of uw luchtvaartmaatschappij erbij zit.

+Wanneer dien ik aanwezig te zijn op de luchthaven?

Wij adviseren u om minimaal 2,5 uur voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn. Houd u rekening met drukte op de wegen en op het spoor richting Schiphol. Houd u er tevens rekening mee dat u na de check-in nog de paspoort- en veiligheidsformaliteiten dient te doorlopen en dat de afstand van de check-in balie naar uw gate groot kan zijn, wat ook de nodige tijd in beslag kan nemen.

Tijdens uw reis

+Word ik bij aankomst op Schiphol verwelkomd?

NRV heeft geen balie op Schiphol. U zult dan ook niet op Schiphol voorafgaand aan uw vlucht door één van onze medewerkers worden verwelkomd. Uw e-tickets heeft u reeds per e-mail ontvangen zodat u zelf kunt bepalen hoelang van te voren u op Schiphol wenst te arriveren. Wij raden u overigens wel aan om tijdig aanwezig te zijn op Schiphol om zodoende eventuele risico's uit te sluiten.

+De reis verloopt niet zoals verwacht. Wat moet ik nu doen?

Ondanks onze inspanningen om uw reis helemaal naar tevredenheid uit te voeren, kan het voorkomen dat tijdens uw reis iets niet naar wens is. Mocht dit het geval zijn dan vragen wij u dit reeds op de bestemming kenbaar te maken bij uw reisleiding of onze lokale partner, zodat met uw persoonlijke wensen rekening kan worden gehouden en uw reis alsnog naar tevredenheid kan plaatsvinden. Mocht het ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost dan verzoeken wij u contact op te nemen met ons zodat wij in de mogelijkheid worden gesteld uw klachten op te lossen; achteraf is dit immers veelal niet meer mogelijk. Mocht u na afloop van uw reis bepaalde zaken onder onze aandacht willen brengen, dan kunt u dit schriftelijk doen. Klik hier voor het
Contactformulier Afdeling Kwaliteitszorg. Onze Afdeling Kwaliteitszorg zal vervolgens contact met u opnemen.

+Word ik bij aankomst op de bestemming verwelkomd?

Of u bij aankomst op de bestemming zal worden verwelkomd door onze plaatselijke vertegenwoordiger hangt af van de reis/ het reisonderdeel dat u bij ons heeft geboekt. Indien u bij aankomst zal worden verwelkomd, staat dit expliciet in de beschrijving van uw reis opgenomen.

+Waar kan ik ter plaatse terecht in geval van vragen?

In geval van vragen kunt u ter plaatse terecht bij uw chauffeur of gids. Wanneer deze uw vragen niet kunnen beantwoorden of wanneer u niet door reisleiding wordt begeleid, adviseren wij u contact op te nemen met ons lokale agentschap. De contactnummers van onze contactpersoon ter plaatse staat altijd aangegeven in uw reisbescheiden. Mocht uw vraag niet afdoende zijn beantwoord dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met NRV. Houd u rekening met het tijdsverschil. Alleen in geval van nood zijn wij 24 uur per dag (telefonisch) bereikbaar.

Na afloop van uw reis

+Waarom wordt na afloop van de reis een enquête toegestuurd?

Na afloop van de reis vragen wij u een enquête in te vullen waarin u uw bevindingen over uw reis kenbaar kunt maken. Op deze manier kunnen wij onze kwaliteitsnormen handhaven en deze aan u als reiziger garanderen. De enquêtes zullen intern door ons worden verwerkt en indien nodig dan wel wenselijk, zullen aanpassingen worden gemaakt om de uitvoering van de reis te bevorderen.

Naast het invullen van de enquête kunt u tevens leuke weetjes aan ons doorgeven of andere relevante informatie over uw reis/ bestemming. Voor de moeite die u neemt om de enquête in te vullen en om overige informatie naar ons op te sturen, ontvangt u NRV Reispunten waarmee u kunt sparen voor korting op een toekomstige reis.

+Hoe kan ik mijn reiservaringen kenbaar maken?

Uw bevindingen kunt u op verschillende manieren aan ons kenbaar maken. Zo ontvangt u a afloop van uw reis een enquête waarin u uw bevindingen kunt weergeven, kunt u een kort verslag maken van bijvoorbeeld de accommodaties waarin u bent verbleven en de excursies die u heeft gedaan. Voorts kunt u een uitgebreid reisverslag maken die wij vervolgens bij de betreffende reis op onze website plaatsen: toekomstige reizigers kunnen dan alvast een voorproefje krijgen op hetgeen hen te wachten staat.

Mocht u reiservaringen willen delen waarop u graag een reactie wilt ontvangen dan kunt u dit opnemen met onze Afdeling Kwaliteitszorg. Klik hier voor het formulier om uw bevindingen kenbaar te maken

+Ik heb een klacht over mijn reis. Waar moet ik deze indienen?

Wanneer u een klacht heeft over uw reis dan vragen wij u dit reeds op de bestemming kenbaar te maken bij uw reisleiding of onze lokale partner, zodat met uw persoonlijke wensen rekening kan worden gehouden en uw reis alsnog naar tevredenheid kan plaatsvinden. Mocht het ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost dan verzoeken wij u contact op te nemen met NRV in Nederland zodat wij in de mogelijkheid worden gesteld uw klachten op te lossen; achteraf is dit immers veelal niet meer mogelijk. Mocht u na afloop van uw reis bepaalde zaken onder onze aandacht willen brengen, dan kunt u dit schriftelijk doen. Klik hier voor het
Contactformulier Afdeling Kwaliteitszorg. Onze Afdeling Kwaliteitszorg zal vervolgens contact met u opnemen.

Algemeen

+Wie is NRV?

NRV biedt een zeer uitgebreid aanbod van groeps- en privéreizen en zelf samenstel reizen naar bestemmingen in Azië, Midden-Oosten, Afrika, Latijns-Amerika en de Verenigde Staten.

Reizen met NRV betekent comfortabel op vakantie gaan. Onze rondreizen hebben wij met zorg samengesteld en bevatten een evenwichtige mix tussen cultuur en natuur. Uiteraard laten wij u tijdens uw reis kennismaken met de hoogtepunten van de bestemming, verblijft u in sfeervolle drie- en viersterrenhotels, zullen wij er tijdens uw vakantie voor zorgen dat het u aan niets zal ontbreken en proberen we altijd een ‘local touch’ aan uw reis te geven, zodat u ook écht kennismaakt met de bestemming!

Niet alleen tijdens de reis, maar ook voorafgaand aan de reis en na afloop mag u veel service van ons verwachten. Zo vinden wij het onder andere belangrijk dat u goed geïnformeerd zal worden. U treft dan ook heel veel informatie op onze website: niet alleen over onze reizen, maar ook over de bestemming zelf, de hoogtepunten die u eigenlijk niet mag missen en allerhande zaken om u zo goed mogelijk voor te bereiden op uw verre reis. Ons contactcenter staat tijdens werkdagen en op zaterdag voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden, zowel per e-mail als telefonisch. En wilt u alvast in de stemming komen voor uw reis, meer weten over een bepaalde bestemming of nader kennismaken met NRV? Kom dan naar het NRV Reiscafé om één van onze sfeervolle en informatieve shows bij te wonen. Een goede voorbereiding en uniek in Nederland!

+Wat voor soort reizen biedt NRV?

NRV biedt reizen naar verre bestemmingen. Wij bieden zowel groepsreizen als privéreizen en zelf samenstel reizen aan.

+Wat is het NRV Reiscafé?

Het NRV Reiscafé is het eigen reistheater van NRV waar u van harte welkom bent voor het bijwonen van één van onze shows. Onder het genot van een drankje ontvangt u veel informatie over de door u gewenste bestemming, ziet u twee prachtige reisreportages en bestaat uiteraard voldoende de mogelijkheid om uw vragen te stellen.

Klik hier voor meer informatie over het NRV Reiscafé of voor het reserveren van uw plaatsen.

+Is NRV aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds?

Bij NRV kunt u met een gerust hart uw vakantie boeken. Wij zijn namelijk aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds, instanties die u als reiziger de meeste zekerheid geven.

Klik hier voor de Reisvoorwaarden en overige belangrijke informatie.

+Op welke manier kom ik in contact met NRV?

Wilt u contact opnemen met NRV? Klik hier om via het contactformulier uw vragen en/ of opmerkingen over ons reisaanbod, uw reservering of bijvoorbeeld onze website te stellen. Onze e-mails worden in de regel binnen 24 uur beantwoord.

Liever telefonisch contact? Van maandag tot en met vrijdag zijn wij van 9:00 uur tot 17:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 tot 16:00 uur telefonisch bereikbaar op nummer 070-3076700. Wij beantwoorden graag uw vragen!

+Wat zijn de betalingscondities van NRV?

NRV hanteert de betalingsvoorwaarden van de ANVR Reisvoorwaarden. Dit betekent dat u bij boeking een aanbetaling dient te voldoen van 20% van de reissom. Het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek door ons ontvangen te zijn.

Wanneer u gebruik maakt van een aanbieding kan het zijn dat wordt afgeweken van bovenstaande betalingsvoorwaarden. Dit staat altijd bij de betreffende aanbieding/ reis vermeld.

Website

+Wat is 'Mijn NRV'?

‘Mijn NRV’ is uw persoonlijke domein op NRV.nl waarmee u onder andere toegang heeft tot uw adresgegevens, boekingsgegevens en reisbescheiden. Verder kunt u binnen ‘Mijn NRV’ uw Reispuntensaldo raadplegen, foto's uploaden en bijvoorbeeld reisschema's maken.

Hoewel wij bij het weergeven van ‘Mijn NRV’ de grootste zorgvuldigheid betrachten, is het mogelijk dat er onvolkomenheden genoteerd staan. Voor deze en andere onvolkomenheden kan NRV niet aansprakelijk worden gesteld. Er kunnen dan ook geen rechten worden ontleend aan de inhoud van uw persoonlijke domein.

+Hoe vraag ik mijn wachtwoord voor Mijn NRV (opnieuw) aan?

Uw wachtwoord voor ‘Mijn NRV’ kunt u heel eenvoudig aanvragen.

+U bent nog niet als NRV klant geregistreerd:

Klikt u dan op 'Mijn NRV' en vervolgens op 'Ik wil me registreren als nieuwe klant'. U dient dan uw persoonlijke gegevens in te voeren en ontvangt nadat u de registratie voltooid heeft, een e-mail op het opgegeven e-mailadres. Hierin staat uw wachtwoord aangegeven en kunt u voortaan inloggen op onze website.

+Heeft u al een registratie op Mijn NRV, maar bent u uw wachtwoord vergeten?

Dan kunt u op 'Wachtwoord vergeten' klikken en dient u uw e-mailadres en verificatiecode in te voeren. U ontvangt dan een e-mail met uw wachtwoord waarmee u weer kunt inloggen op ‘Mijn NRV’.

+Kan ik mijn wachtwoord voor Mijn NRV wijzigen?

Uw wachtwoord van ‘Mijn NRV’ wijzigen, gaat heel eenvoudig. Log in met uw e-mailadres en het bestaande wachtwoord. U komt vervolgens in 'Mijn Gegevens'. Door op 'Wachtwoord wijzigen' te klikken, kunt u uw bestaande wachtwoord aanpassen naar een door u gewenst wachtwoord.

+Wat zijn Reispunten?

Bij NRV kunt u sparen voor Reispunten waarmee u tot maar liefst € 100,- korting op uw toekomstige boeking kunt verdienen. Reispunten sparen, doet u heel eenvoudig: door ons te helpen onze informatie op onze website zo up to date mogelijk te houden, kunt u Reispunten verdienen. Reispunten ontvangt u onder meer voor het aanleveren van reisverslagen, vakantievideo’s of leuke tips over één van onze bestemmingen!

Klik hier voor meer informatie over NRV Reispunten .

/info/reispunten

+Hoe word ik lid van de nieuwsbrief?

Op onze website kunt u zich heel eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief. Klik in het rechtermenu op 'Nieuwsbrief', registreer uw gegevens en u bent direct geabonneerd op onze nieuwsbrief waarmee u periodiek op de hoogte zult worden gehouden van onze speciale acties, mooie aanbiedingen en overig reisnieuws.

dagen Rondreis Indonesië - Klassiek Bali Hoogseizoenspecial: altijd de beste prijs
Bewaar reis Boek nu

Reisroute per dag

01Amsterdam - Denpasar

02Denpasar - Sanur

03Sanur - Ubud

04Ubud

05Ubud - Munduk - Lovina

06Lovina - Candidasa

07Candidasa

08Candidasa - Sanur

09 / 15Sanur

16Sanur - Denpasar

17Amsterdam

Bewaar reis Boek nu
 
Op de hoogte blijven van acties en mis nooit een aanbieding!
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
Bezoek ons Reiscafé!

Kom meer te weten over de volgende bestemmingen:
Sri Lanka, Indonesië, Zuid-Afrika en Vietnam