banner NRV

Tips over de mooiste rondreis bestemmingen

Op deze pagina vind je inspiratie over de mooiste rondreizen, reistips en ervaringen van reizigers van NRV.
Geplaatst op 01-05-2019
Lorem ipsum
Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adipiscing elit aenean commodo. Ligula eget dolor aenean massa cum sociis natoque penatibus et. Magnis dis parturient montes nascetur ridiculus mus donec quam felis. Ultricies nec pellentesque eu pretium quis sem nulla consequat massa. Quis enim donec pede justo fringilla vel aliquet nec vulputate. Eget arcu in enim justo rhoncus ut imperdiet a venenatis. Vitae justo nullam dictum felis eu pede mollis pretium integer. Tincidunt cras dapibus vivamus elementum semper nisi aenean vulputate eleifend. Tellus aenean leo ligula porttitor eu consequat vitae eleifend ac. Enim aliquam lorem ante dapibus in viverra quis feugiat a. Tellus phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet quisque rutrum. Aenean imperdiet etiam ultricies nisi vel augue curabitur ullamcorper ultricies.
Geplaatst op 01-04-2009
Zoals alle bestemmingen van NRV, bezoekt de productmanager de bestemming om te zien of het product dat we hebben klopt, de hotels op niveau zijn en uiteraard om een bestemming zelf te beleven, zodat we u de beste adviezen kunnen geven. Tijdens deze reis staat Argentinië en in het bijzonder Patagonië op het programma en dat kon nog net, want vanaf mei t/m augustus is het hier winter en gaat de temperatuur behoorlijk dalen...
Geplaatst op 06-07-2008
Zondag 06-07-08
Na een goede nachtrust in een Hotel in Amsterdam (vanuit het uiterste zuiden van het land red je het zo vroeg niet met het OV naar Schiphol) gaan we al vroeg op pad naar het vliegveld. Na 4 vluchten te weten van Schiphol, naar Frankfurt, van Frankfurt naar Hanoi, van Hanoi naar Luang Prabang en at last van Luang Prabang naar Siem Riep komen we eindelijk tegen 12:00 uur op onze bestemming aan. Eerlijk gezegd dachten we dat er geen eind aan zou komen.
Geplaatst op 15-07-2008
Siem Reap
Na een lange vlucht via Parijs en Ho Chi Minh City uiteindelijk aangekomen in Siem Reap en daar bleken onze koffers ergens onderweg achtergebleven te zijn. Drie dagen wachten voordat we de bagage op konden halen bij het vliegveld; geen enkel commentaar en excuses van de luchtvaartmaatschappij. Geen “verse” kleren en dan maar inkopen doen in Siem Reap en ook nog even laten scheren op de markt. Siem Reap trekt veel toeristen omdat de beroemde tempels van Ankor Wat daar gelegen zijn. Fantastisch om de tempels met een privé gids in twee dagen te bezoeken en dat is ook meer dan voldoende. Een rustdag aan het eind geeft de mogelijkheid om ook Siem Reap wat nader te kunnen bekijken. Vooral Pub Street is ’s avonds het uitgaanscentrum en daar zijn ook goede restaurants. De straten in dit gebied worden voor al het verkeer ’s avonds afgesloten. Een goede, gezellige lodge met een Nederlandse eigenaar en vervoer naar het centrum en ook de mogelijkheid om weer opgehaald te worden, maar de tuktuk kan altijd genomen want daar zijn er voldoende van. Een uitstekende start om een rondreis in Cambodja te beginnen.
Geplaatst op 12-01-2008
Zaterdag 12 januari 2008
Met de trein naar Schiphol en om 11.30u opgestegen. De vliegtijd was 7,5 uur en het tijdsverschil bedraagt 4,5 uur. We vlogen met KLM. In Delhi werden er veel mensen opgewacht. We vonden onze man van NRV al snel.
Geplaatst op 28-07-2008
<br />Maandag 28 april
Vandaag begint onze 8-daagse reis naar Jordanië. Wij hebben een goede vlucht met smakelijk eten en ik heb het zelfs warm in het vliegtuig. In Amman maken wij kennis met onze groep, 26 personen en de Jordaanse gids Hamdan. Hij vraagt of wij hem kunnen verstaan want zijn grammatica is niet goed. Maar het is prima te volgen. Hij vertelt wat het programma van de eerste dag is en de kosten voor de entreegelden 51 euro. Hij kan ook de resterende lunches en diners regelen voor 99 euro. Dit kan ook JD worden betaald.
Geplaatst op 17-11-2007
Zaterdag 17 november 2007
Na een goede vlucht landen we precies om 21.45 uur, plaatselijke tijd 22.45 uur. We hebben er dus 4 uur en een kwartier over gedaan. Buiten het vliegtuig staat een bus klaar, die ons in een paar minuten naar de aankomsthal rijdt. De bagage komt snel door, het visum is door de reisorganisatie geregeld, dus passeren we vlot de immigratie. We worden opgevangen door een Engels sprekende medewerker van de reisorganisatie, die ons naar de gereedstaande bus leidt. Onze groep bestaat uit 16 personen en dat is een prima aantal.
Geplaatst op 29-01-2009
Op donderdag 29 januari vlogen wij met de KLM van amsterdam naar Nairobi Kenia. We waren letterlijk en figuurlijk in de wolken want de avond voor vertrek hoorden we dat onze zoon en schoondochter een baby verwachten in juli. We vertrekken de volgende morgen vroeg naar Masai Mara nationaal park. Dit is een reservaat en er mag niet worden gebouwd of landbouw worden bedreven. We rijden met een safaribusje met chauffeur tevens gids heerlijk met ons vieren privé. Een groot voordeel want wensen onderweg worden direct ingewilligd.
Geplaatst op 02-03-2009
Malakka
Vanaf Singapore zijn we met een bus naar Malakka gegaan. Elk uur vertrekken er vanaf Lavender street bussen rechtstreeks naar Malakka. Ter plaatse kan je heel goedkoop een kaartje kopen. De reis duurde ongeveer vier uur. In Malakka zijn we op het station afgezet en vervolgens zijn we met de taxi naar het hotel gegaan (Renaissance Malakka). We zijn lopend naar het centrum gegaan en hebben Dutch square en de Heerenstraat bezichtigd. ’s Avonds zijn we bij Harveys gaan eten, lekker en gezellig maar erg westers en niet goedkoop. Ook had anti-muggenmiddel geen overbodige luxe geweest, want we zijn veel gestoken door muggen. We zijn met de fietstaxi terug gegaan naar het hotel. In plaats van 20 ringit hebben we met afdingen 10 ringit moeten betalen. De volgende dag hebben we bij het hotel een rondtocht door de stad met gids gemaakt. Echt een aanrader. De gids heeft ons door de hele stad geleid, onder meer langs het Portugees fort, het Portugese oorlogsschip (museum), het onafhankelijkheidsmuseum en diverse tempels. ’s Avonds zijn we om de hoek bij hotel Renaissance gaan eten bij een Nyonya restaurant, erg lekker en goedkoop.
Geplaatst op 05-02-2009
China is een van de grootste landen ter wereld, al beweren de Chinezen zelf dat China het grootste land van de wereld is. China heeft met meer dan 1,3 biljoen het grootste aantal inwoners van de hele wereld.
Geplaatst op 02-02-2009
In februari hebben we de Maleisië-totaal reis gemaakt. Het was onze eerste kennismaking met Azië. Na vier uur vertraging kwamen we rond elf uur ’s morgens aan op de luchthaven van Kuala Lumpur. Daar stond bij de gate al een dame te wachten om ons te begeleiden naar de koffers en onze transfer naar het hotel, prima geregeld dus. Kuala Lumpur is een drukke en chaotische stad (let op met oversteken!) waar wij ons uitstekend vermaakt hebben.